شانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در کاشان برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: شانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم منطقه شمال استان اصفهان در کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مرحله نخست شانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم منطقه شمال استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) شهرستان کاشان برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود:  در این آزمون معتبر قرآنی، ۱۳۰ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم با سایر متسابقین از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام بصیرتی با بیان اینکه این آزمون در ۸۶ حوزه آزمون در سطح کشور برگزار شد، بیان داشت: این مرحله شامل ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای بود. نتایج این آزمون تا پایان تیرماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد و متسابقین در صورت کسب بیش از ۷۰ درصد نمره ، برای آزمون شفاهی دعوت می شوند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: افرادی که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نمره قبولی کسب کنند، حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم( درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.

 

بصیرتی افزود: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهای اداری و سازمانی  برابر با افزایش و پرداخت حقوق همپایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف و محوریت‌های قانونی دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

چهار مرحله آزمون کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف ترجمه، مفاهیم و حفظ، ترجمه و مفردات و تفسیر و علوم قرآنی از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آید و در پایان پنج درجه تخصصی به ترتیب عناوین استاد حفظ قرآنی، حافظ ممتاز قرآنی، حافظ کل قرآن، حافظ ۲۰ جزء و حافظ ۱۰ جزء قرآن به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود./

 

در دوره گذشته این رقابت ها در کل کشور ۸ هزار و ۷۳۸ حافظ قرآن ثبت نام کردند که دو هزار و ۹۰۵ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۲۵۰ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۵۸۳ نفر حافظ کل قرآن بودند./

کد خبر 1059234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha