کرمان باید مرکز تولیدات مکتب حاج قاسم برای مقاومت جهانی باشد

کمیلی با تاکید بر اینکه کرمان دیگر مثل سابق نیست و باید تولیدکننده فکر مقاومت باشد؛ بر لزوم اهتمام کرمانی ها به یادگیری زبان عربی برای انتقال فکر مقاومت در جریان پیاده روی اربعین تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علیرضا کمیلی در حاشیه همراهیِ نماینده جنبش حماس در ایران برای حضور در جشن پیروزی مقاومت؛ در جمع فعالان فرهنگی استان حضور یافت و مطالبی بیان کرد‌.



دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده با اشاره به جایگاه کرمان پس از شهادت شهید سلیمانی گفت: بنده خود ۱۵ سال کرمان نیامده بودم اما طی مدت اخیر چهار سفر به کرمان داشته ام.



وی با تاکید بر اینکه کرمان دیگر مثل سابق نیست و باید تولیدکننده فکر مقاومت باشد؛ افزود: کرمان میعادگاه کسانی شده که از شرق آسیا تا غرب آفریقا دلشان با حاج قاسم است.
 


کمیلی ادامه داد: حتی اگر در مواردی هم عده ای با سردار اختلاف نظر داشتند اما امروز در برابر او سر خم کردند.

 

وی در خطاب به مردم کرمان خاطرنشان کرد: پس از شهادت حاج قاسم شما باید مرکز تولیدات مکتب فکری او برای مقاومت جهانی باشید نه دیگر شهر قوتو و کلمپه.

 


دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده جایگاه کرمانی ها در اربعین را پس از شهادت حاج قاسم مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مطمئن باشید وقتی در اربعین بگویید کرمانی هستید، نگاه ها متفاوت است؛ بر لزوم اهتمام کرمانی ها به یادگیری زبان عربی برای انتقال فکر مقاومت در اربعین تأکید کرد.

 

 

وی با بیان اینکه کرمان، امروز از سراسر جهان زائر دارد و از نقاط مختلف جهان اسم کرمان را می شنوند؛ افزود: از این پس، کرمانی ها که به عراق بروند، خواهند گفت که از شهر حاج قاسم هستند و این یعنی هویت جدیدی برای کرمان در حال شکل گیری است که از این پس نباید{فقط} به سوغات های سابق شناخته شود بلکه باید سوغات فکری و فرهنگی هم داشته باشد و مکتب حاج قاسم را بشناسد و به جهان معرفی کند.

 

 

کمیلی ادامه داد: کرمان باید بچه های فعال بین الملل داشته باشد و زبان دانانی که نگاه حاج قاسم و افق انقلاب اسلامی را با نگاه او تببین کنند و از این پس تیم ها و کاروان هایی به کرمان می آید که یک مجمع عاشقان خط مقاومت و ایستادگان جهانی خواهد بود.

 

 

وی دنبال کردن تیم ها و کرسی های فکری، هنری و بین المللی توسط کرمانی ها را یک ضرورت خواند و تأکید کرد: کرمانی ها اولاً باید کارهای فکری داشته باشند و ثانیاً آن را تبدیل به تولید کنند و سپس آن را در ارتباطات خویش نشر بدهند.

 

 



 

کد خبر 1059254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha