احداث ۵ پلاتوی تئاتر در کردستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از احداث ۵ پلاتوی تئاتر در کردستان ظرف ۲ سال خبر داد و گفت: در دوسال گذشته احداث چندین پلاتوی تاتر در شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان،  بهرام نصراللهی‌زاده رییس سازمان مدریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در دیدار با انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان با اشاره به اینکه دولت برای توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر با جدیت تلاش کرده است؛ اظهار کرد: در سالن تالار مرکزی شهر سنندج با 14 هزار متر مربع زیربنا، از زمان شروع پروژه در سال 82 تا سال 1396 حدود 10 میلیارد تومان هزینه شده و پیشرفت فیزیکی حدود 20 درصد بود در حالی که در سه سال اخیر با تخصیص حدود 60 میلیارد تومان اعتبار سرعت قابل توجهی یافته و به حدود 70 درصد رسیده و امیدواریم در سال جاری تکمیل شود.

 

وی افزود: در دوسال گذشته احداث چندین پلاتوی تئاتر در شهرهای مختلف استان در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه پلاتوی کامیاران افتتاح، پلاتوی بیجار و دیواندره آماده افتتاح، پلاتوی مریوان در آینده نزدیک تکمیل و پلاتوی سقز نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی راه‌اندازی سینما در شهر سقز از محل اعتبارات دولتی را نیز گام بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در دومین شهر بزرگ استان عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از محل اعتبارات استانی نیز به حوزه فرهنگ و هنر از جمله برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر وتار بیجار، کنگره مشاهیر کرد و غیره کمک کرده است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان احداث هنرستان هنرهای زیبای دختران در سنندج را گامی بزرگ برای پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری از سنین نوجوانی عنوان کرد و گفت: این کارها تنها بخشی از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در استان طی چند سال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

نصراللهی‌زاده با ابراز امیدواری از اینکه هنرمندان استان کردستان با برقراری پل ارتباطی میان هنر و اقتصاد بتوانند از ظرفیت هنر برای توسعه اشتغال و افزایش درآمد مردم استان بهره ببرند، اعلام کرد: برای مثال پایتخت تاتر خیابانی ایران، برند مریوان شده است و اقتصاد هنر در مریوان می‌تواند به رشد اقتصاد عمومی کمک کند.

 

وی به اهمیت بالای فرهنگ و هنر در توسعه همه جانبه استان اشاره کرد و بیان داشت: از نگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اهمیت فعالیت‌‌های هنری و فرهنگی کمتر از اهمیت فعالیت‌های عمرانی نیست.

 

به گفته بهرام نصراللهی‌زاده جاده و بزرگراه و فرودگاه و غیره برای انسانِ توسعه یافته ساخته می‌شود و صرف توسعه فیزیکی زیربناهای عمرانی بدون پرورش انسان، کاری عبث است و این فرهنگ و آموزش است که مسئولیت پرورش انسان را به عهده دارد چراکه کارهای هنری شخصیت ساز است.

کد خبر 1059267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha