نقش مهم پروژه های آبخیزداری در کمک به کشاورزان جنوب کرمان

سعید برخوری گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی و کمک به کشاورزان جنوب کرمان دارند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۲ خرداد رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در به شهرستان فاریاب از پروژه های آبخیزداری این شهرستان بازدید کردند.


«سعید برخوری» در حاشیه این بازدید، گفت: اجرای طرح‌ های آبخیزداری علاوه بر حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی دارند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به نقش مهم پروژه های آبخیزداری در جلوگیری از سیل و روان ‌آب‌هایی که ممکن است به تخریب روستا و زمین های کشاورزی منجر شود، ابراز کرد: گرفتن سرعت آب، ذخیره کردن آب پشت سدها، نفوذ آب به سفره های زیرزمینی و به تبع آن پر آب شدن چاه‌ها و استفاده کشاورزان از آن از مزایای اجرای این پروژه ها است.

 

 

اجرای ۸ سازه آبخیزداری طی ۳ سال گذشته در شهرستان فاریاب 



«حمزه احمدی» در ادامه با اشاره به نقش مهم پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، گفت: طی سه سال اخیر در ۳ حوزه آبخیز شهرستان فاریاب ۸ سازه آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: پروژه پخش سیلاب سایت یک فاز ۲ حوزه آبخیز شهری فاریاب نیز با حجم ۵۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب عملیات خاکی و ۲ هزار و ۳۵۴ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار بالغ بر  ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.


وی در خاتمه عنوان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۲۲ حوزه آبخیز در حال مطالعه، اجرا و بهره برداری است.


گفتنی است؛ جمعی از معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این بازدید حضور داشتند.

کد خبر 1059356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha