ولایت مداری کرمانی ها مرهون شهدای لشکر ۴۱ ثارالله است

یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با نام بردن از برخی شهدای شاخص لشکر ۴۱ ثارالله و در راس آن شهید سلیمانی گفت: ولایت مداری مردم کرمان مرهون همین انقلابیون بود که مردم این خطه را با ولایت و امام آشنا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عبدالحسین رحیمی یکشنبه شب (2 خرداد) به مناسبت سالروز فتح خرمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، درباره اینکه لشکر 41 ثارالله چطور به وجود آمد؟ و نقش مردم کرمان و حاج قاسم در به وجود آمدن این لشکر چه بود؟ در مقدمه صحبت گفت: ما به دلیل وضع ارتش در آن روز و نبود نیروی نظامی منسجمی برای دفاع؛ آمادگی در جنگ نداشتیم.

 

 

این یادگار دوران دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: ناخودآگاه مردم با یک هجمه عجیبی مواجهه شدند و آمادگی هم نداشتند اما کم کم داوطلبانه به جبهه های جنگ رفتند و دفاع کردند.

 

 

وی افزود: اینگونه بود که پای مردم به جبهه ها باز شد البته این را بگویم که مردم کرمان با توجه به آن که در منطقه کویری و سخت کشیده بودند، در جبهه ها خوب کار کرده و احساس مسئولیت می کردند و ادعایی هم نداشتند.

 

 

سردار رحیمی با بیان اینکه به تدریج عملیات های کوچکی انجام دادند و اولین عملیاتی که بچه های کرمان انجام دادند در کرخه بود؛ افزود: یک گردان منسجم رفت و در کرخه و سوسنگرد عملیات موفقی انجام دادند که عده ای از آن گردان از بچه های کرمان بودند.

 

 

وی اظهار کرد: عملیات بعدی برای آزادسازی بستان بود که در اینجا 2 گردان داشتیم و عملیات موفق بود و از اینجا به بعد دیگر فرماندهان جنگ و مسئولین ارتش و سپاه به این نتیجه رسیدند که عملیات هایی انجام دهیم که دشمن را از خاک خودمان بیرون کنیم.

 

 

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حاج قاسم آن زمان از ابتدای عملیات فتح آمده بودند به ایشان پیشنهاد دادند که ماموریت دارید در کرمان تیپی تشکیل دهید و ایشان در همان زمان از جبهه آمدند و ما را فراخوان کردند.

 

 

وی گفت: آن زمان ما نیروی انگشت شماری بودیم که هیچ نداشتیم نه تفنگی و نه ابزاری؛ اما عملیات فتح المبین را که انجام دادیم عملیات موفقی بود و ماموریت ما انهدام توپخانه دشمن بود و باید 20 کیلومتر راه می رفتیم که کار ساده ای نبود.

 

 

سردار رحیمی بیان کرد: بعد از عملیات فتح المبین فرصت چندانی نداشتیم و سریع به ما ماموریت دادند که برای آزادسازی خرمشهر آماده شویم زیرا عراق هوشیار شده بود و اگر ما زود عملیات نمی کردیم ممکن بود به سختی بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم.

 

 

وی با اشاره به سختی های کار و تقدیم شهدای گرانقدری در این عملیات؛ تصریح کرد: با اینکه محور سخت بود اما لشکر و تیپ ثارالله توانست کار خود را خوب انجام دهد و در آن عملیات تقریباً نزدیک به 30 تا 40 تانک دشمن را منهدم کردیم طوری که دشمن ناامید شود.

 

 

سردار رحیمی به شهدای زیادی در این عملیات ها اشاره و در خصوص شهید حمید عرب نژاد اظهار کرد: ولایت مداری این شهید در اوج بود و ایشان یکی از نخبه ها بود که قبل از انقلاب در ترویج انقلاب در منطقه خانوک تلاش داشت.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: ولایت مداری مردم کرمان مرهون همین انقلابیون بود که مردم این خطه را با ولایت و امام آشنا کردند و این شهید با تمام وجود وصل به امام بود و در عملیات بیت المقدس یعنی روز آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

 

 

سردار رحیمی به شهید حمید ایرانمنش معروف به حمید چریک از کسانی که قبل از انقلاب در ارتش و نخبه هم بود، اشاره کرد و گفت: این شهدا وصل به ولایت بود.

 

 

وی در پایان گفت: حاج قاسم سلیمانی زمانی از لبنان یا سوریه می آمد، همه بچه های قدیم را جمع می کرد و ما مشتاق بودیم از جنگ بگوید اما ایشان ابتدا ما را با مسئله ولایت و انقلاب آشنا می کرد.

کد خبر 1059422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha