برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه بزرگداشت حماسه سوم خرداد در گیلان

مصطفی‌پور از تدارک بیش از ۴۰۰ برنامه در گیلان برای بزرگداشت هفته حماسه سوم خرداد خبر داد و گفت: برگزاری همایش ادبیات پایداری به صورت ملی و رونمایی از ۷ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی‌پور» شامگاه یکشنبه( ۲ خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر را مورد اشاره قرار داد و ضمن تبریک این مناسبت به همه مردم ایران اسلامی اذعان کرد: این واقعه بسیار مهم علاوه بر تقویت انسجام و خودباوری ملی، معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه را بر هم زد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از بارزترین جلوه‌های نصر الهی و نقطه عطف مهم و تاریخی در دوران دفاع مقدس است تصریح کرد: دلیل اصلی که موجب ماندگاری سوم خرداد شد این است که بعد از سوم خرداد استراتژی دشمن و همچنین استراتژی جمهوری اسلامی عوض شد زیرا تا قبل از حماسه سوم خرداد دشمن تهاجم می‌کرد و بعد از آن به استراتژی دفاعی روی آورد.

 

وی سوم خرداد را شروعی برای پیروزی‌های ادامه‌دار رزمندگان ما در دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه بعد از این تاریخ عملیات‌های مختلفی توسط جبهه حق شکل گرفت یادآور شد: ملت ولایتمدار و قهرمان جمهوری اسلامی پس از سوم خرداد بود که توانست عزم خود را برای شکست کامل دشمن تا بن دندان مسلح جزم کند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان فرو ریختن هیمنه دشمن پس از فتح خرمشهر را از دیگر آثار و برکات سوم خرداد دانست و اضافه کرد: صدام در اوایل شروع جنگ شعار فتح یک هفته‌ای تهران را  می‌داد و بعد از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان، تمام داشته‌ها و اعتبار پوشالی دشمن نزد حمایت‌کنندگانش شکست.

 

مصطفی‌پور با تاکید بر اینکه جبهه همانند یک دانشگاه جوانان انقلاب و اسلام را در خود پرورش داد و از آنان حماسه‌سازان و مدیرانی خلاق در مدیریت جنگ آفرید افزود: یکی از همین جوانانی که در این عرصه رشد کرد و از دل یک روستا خودش را به جبهه‌ها رساند، شهید حاج قاسم سلیمانی است که در حقیقت تربیت‌یافته مکتب امام راحل بود.

 

وی شکست خفت‌بار لشکر 5 ارتش صدام در عملیات بیت‌المقدس را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از خط شکنان اصلی این عملیات بود یادآور شد: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر قهرمان در واقع شروعی بود برای به عرصه آمدن توانمندی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و امیدواریم سیره و راه این شهید همواره در جامعه جاری باشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ضمن گرامیداشت تقارن پیروزی جبهه مقاومت در جنگ 12 روزه با حماسه سوم خرداد ابراز داشت: آن فرهنگ و اراده‌ای که در دفاع مقدس پدید آمد برای همه مبارزان و آزادیخواهان عالم به ویژه رزمندگان جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین الگو شد و بعد از دفاع مقدس، مبارزه در جهان اسلام شکل دیگری به خود گرفت.

 

مصطفی‌پور به روز کردن ارزش‌ها و کارکردهای دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های جوان را رسالت مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است یعنی ما نباید تلاش‌هایمان فقط به پاسداشت ختم شود زیرا امروز حوزه نبرد ما با دشمن حوزه معرفتی است.

 

وی استفاده از تمام ابزارهای هنرمندانه و فرهنگی برای حفظ و اشاعه فرهنگ ناب دفاع مقدس در جامعه به ویژه نسل‌های جدید را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها و نهادهایی که بودجه فرهنگی دارند باید در این عرصه فعال باشند و از تمام پیشکسوتان دفاع مقدس درخواست می‌کنیم که برای تدوین خاطرات شفاهی خود پای کار باشند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر اینکه امروزه با یکسری شبهه‌های عمیق در حوزه دفاع مقدس که توطئه دشمنان اسلام و انقلاب است، مواجهیم عنوان کرد: یکی از حوزه‌های اصلی جنگ نرم همین بخش دفاع مقدس است و دشمن قصد دارد با عوض کردن جای شهید و جلاد و با انواع ترفندها و نقشه‌ها آثار ارزشمند آن را در جامعه از بین ببرد.

 

مصطفی‌پور با تاکید بر اینکه فضای مجازی بهترین بستر برای ارتباط و اتصال با جوانان است تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بستر فضای مجازی برنامه‌های زیادی را برای قشر جوان تهیه و تدوین کرده تا جایی که حتی در کنار ساخت کلیپ‌ها انواع بازی‌های رایانه‌ای هم در همین راستا ساخته شده است.

 

وی از برگزاری جشنواره فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سخن گفت و اذعان کرد: این جشنواره همه ساله برگزار می‌شود و در آن سعی شده از ظرفیت‌های مردمی و از استعدادهای خوبی که در فضای مجازی وجود دارد بیشتر و بهتر استفاده شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه طبق آمارها بیش از هزار نفر گیلانی در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند و  استان در این عملیات 250 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است افزود: علاوه بر شهید احمد سادات کیاهی شهید زیر سیزده‌سال، استان گیلان 70 رزمنده جان برکف دارد که در عملیات بیت‌المقدس به درجه جانبازی رسیدند.

 

مصطفی‌پور مهم‌ترین ویژه برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان را در سالروز حماسه سوم خرداد برشمرد و گفت: برگزاری همایش ادبیات پایداری به صورت ملی و با شرکت دانشگاه آزاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس از جمله برنامه‌های این نهاد محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیش از 400 برنامه را برای بزرگداشت هفته حماسه سوم خرداد تدارک دیده است خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره سرداران و شهدای عملیات بیت‌المقدس، گلباران مزار شهدا، افتتاح یادمان شهدای گمنام مسکن مهم رشت، چهارمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و رونمایی از 7 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما در این روز است.

 

 

 

کد خبر 1059455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha