۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین اقامت دارند

عشایری گفت: بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان قزوین اقامت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «بهمن عشایری» بیان کرد: بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان قزوین داریم که طرح آمایش اتباع کشورهای افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان انجام می شود.

 

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ادامه داد: طرح آمایش مرحله ۱۶ اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت معتبر از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت چهار ماه ادامه دارد.

 

وی افزود: تمامی اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش ۱۵ و اتباع عراقی دارای کارت هویت ۱۴ باید به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

 

عشایری اعلام کرد: آمایش اتباع خارجی در واقع به روزرسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمین ایران  است که به هماهنگی و برنامه‌ ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه های مختلف نیاز دارد.

 

وی توضیح داد: در مجموع ۶ دفتر خدمات اقامت و اشتغال وظیفه اجرای طرح آمایش ۱۶ را به عهده دارند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی از احتمال ابتلا مراجعان، طرح فقط با حضور سرپرست خانوار و از طریق اطلاع رسانی توسط دفاتر و بر اساس نوبت دهی صورت می پذیرد .

 

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اضافه کرد: اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر کفالت علاوه بر مدرک اقامتی قبلی خود باید هزینه‌های مربوط به تمدید کارت آمایش و پروانه اشتغال خود را بر اساس مصوبات قانونی مراجع ذیربط پرداخت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح آمایش، مجوز اشتغال به کار هم در دفاتر صورت می پذیرد و  افرادی که مشمول دریافت مدارک موقت اشتغال هستند می‌ توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

 

عشایری اظهار کرد: در استان قزوین 2 بخش مرکزی و کوهین از توابع شهرستان قزوین برای حضور، اقامت و اشتغال اتباع خارجی موصوف مجاز هستند که در مجموع از ۵۸ هزار   اتباع خارجی در استان، ۱۶ هزار نفر از آنان پناهنده دارای کارت آمایش و ۱۰ هزار نفر دارای گذرنامه و مابقی غیر مجاز هستند.

 

وی یادآور شد: ضمن اینکه بیش از ۵ هزار دانش ‌آموز و بیش از ۲ هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان تحصیل می کنند.

 

کد خبر 1059468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha