چهارمحال و بختیاری در فتح خرمشهر ۷۸ شهید تقدیم کرد

ذوالفقاری گفت: این استان در عملیات بیت‌المقدس که در پی آن خرمشهر آزاد شد ۷۸ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» در نشست با خبرنگاران که در محل خانه مطبوعات و خبرنگاران این استان به مناسبت سوم خرداد سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس یک عملیات سرنوشت ساز در جنگ تحمیلی بود و در پی آن راهبرد کشور در برابر دشمن تغییر کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تغییر راهبرد دفاعی به تهاجمی در برابر دشمن سبب شد تا زمینه بیرون راندن دشمن از مرزهای کشور فراهم شود و دشمن در لاک دفاعی فرو رفت.

 

ذوالفقاری با تاکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل‌های جوان، تصریح کرد: با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان توطئه‌های دشمن را به خوبی خنثی کرد از همین رو باید تا می‌توان در گرامیداشت دوران دفاع مقدس اقدام کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای است اما مردم همیشه آگاه و ولایی کشور با تداوم راه شهدا مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود.

 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات مانند آزادسازی خرمشهر یک ارزش و ضرورت است.

 

وی در ادامه به طرح‌های عمرانی این نهاد اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از مهمترین این طرح‌ها است مه برای تکمیل آن به بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

ذوالفقاری بابیان اینکه احداث این طرح از ۱۱ سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: این مرکز در ۲ بخش گنجینه دفاع مقدس و ساختمان مرکز فرهنگی با 6 هزار متر زیربنا در هفت طبقه و هشت قسمت و محوطه مرکز در پنج هکتار در دست اجرا است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدای گمنام، افزود: در 40 نقطه استان گلزار شهدای گمنام وجود دارد که در چهار مکان در بلداجی، سفیددشت، دستنا و شوراب صغیر ساماندهی نشده است.

 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اجرای یادمان شهدای گمنام در ۲۳3 نقطه به اتمام رسیده است.

 

کد خبر 1059508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha