اوصاف عصر ظهور نقشه راه رئیس‌جمهوری منتخب باشد/ اصل حضور در انتخابات برای مقابله با طاغوت است

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه حضور در انتخابات فرض و راه پیشرفت کشور است، گفت: باید آنچه درباره ظهور گفته شده نقشه و برنامه راه دولت آینده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و لزوم توجه به مسئولیت و رسالت مشارکت سیاسی اجتماعی جامعه منتظر و نگاه دولت آینده به مسئله مهدویت، در سلسله گفتگوهایی نظر کارشناسان درباره ارتباط مشارکت صحیح سیاسی اجتماعی در انتظار پویا و زمینه ساز ظهور را به بحث و بررسی گذاشته ایم. در ادامه مشروح سخنان حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل»، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و کارشناس مهدوی در این باره تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه از رسالت های اصلی ما مقابله با کفر و طاغوت است، اظهار کرد: چنان که در نظام دینی ما گفته شده با کافران دشمن باشید و در آیه الکرسی می خوانیم: «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ».

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: اثر وضعی حضور اجتماعی و مشارکت مردمی، مقابله با طاغوت است هیچ چیز به اندازه این مشارکت ها برای طاغوت ناراحت کننده نیست و همه حرکت ها و کارشکنی های دشمن برای کاهش حضور در صحنه مردم است؛ یعنی دغدغه اول جریان طاغوت حضور کمرنگ مردم در انتخابات است.

 

تاثیر حضور در انتخابات بر پیشرفت کشور

 

وی در ادامه تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری شیعی و برخوردار از جامعه مسلمان، مدعی زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است و هر کسی باید به طور طبیعی فکر کند چه کنم کشور و انقلاب پیشرفت کند تا در این مسیر پیش برویم؟ در این میان رای دادن و حضور در انتخابات به پیشرفت کشور کمک می کند و این اصل حضور مقابله با طاغوت است.

 

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه اثر معنوی مقابله با طاغوت کمک به حفظ نظام است، ابراز کرد: به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است این مهم ثابت می کند حضور ما در انتخابات فرض و گامی برای کمک پیشرفت کشور است.

 

اصالت تحرکات مهدوی به ظلم ستیزی است

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه در مهدویت با دو نگاه مرتبط به هم مواجه هستیم، تاکید کرد: یک نگاه توسعه ای به فعالیت ها و حرکات مهدوی همچون برگزاری جلسات دعای ندبه و ساخت مهدیه ها و ... است در حالی که اصالت تحرکات مهدوی به ظلم ستیزی و مقابله با طاغوت است.

 

وی ادامه داد: همانطور که در جامعه عصر ظهور کسی به خود سرگرم نیست در جامعه منتظر هم افراد نباید فقط خود را مدنظر داشته باشند. انتخابات و دولتی مهدوی است که با همه وجود مقابل طاغوت بایستد و با همه وجود دغدغه اش رشد کشور با تکیه بر توان و ظرفیت های مردمی باشد.

 

حجت الاسلام کفیل در تشریح شاخص های یک دولت و رئیس جمهوری مهدی‌باور و مهدی‌یاور، بیان کرد: بنابر تصریح روایات، در حاکمیت امام عصر(عج)، حضرت حجت(عج) شدیدلعمّال هستند و بر کارگزاران سخت می گیرند، از این رو، در جامعه منتظر و مدعی زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) نیز کارگزاری مهدوی است که به خود سخت بگیرد و همه توجهش رشد و صلاح جامعه باشد.

 

وی اضافه کرد: مدیرانی که در فکر دنیا و پیشرفت خود هستند و همه چیزشان در شان و موقعیت و جایگاه و آینده و فرزندان‌شان و یک کلمه «من» خلاصه می شود لایق کارگزاری کشور امام زمانی نیستند. خوب است آنان که دنیای آباد می خواهند سرگرم دنیا شوند، دلیلی ندارد وارد این میدان و عرصه شوند. مردم باید بدانند در انتخاب به گزینه ای رای دهند که دغدغه اش ایجاد جامعه توحیدی و مهدوی و فضای یکدلی و همرنگی باشد و واضح ترین شاخصه چنین مدیرانی، سرگرم نبودن به خود است. مدیرانی در این 42 سال به انقلاب صدمه زدند که همه همّ و غمّ‌شان منیت هایشان بوده است.

 

ویژگی های دولت مهدی یاور

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: به تعبیر امام راحل نباید دائم بگوییم امام زمان(عج) می آیند و چنین و چنان می کنند؛ دولتی مهدوی است که هر چه را امام زمان(عج) درصدد اجرا و انجام آن هستند، اجرا و پیاده کند. اساساً اوصاف ظهور برای آن مطرح شده تا از آنچه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) انجام الگو بگیریم و اجرایش کنیم.

 

وی افزود: برای مثال اگر در دولت کریمه محتاج و فقیری برای دریافت زکات یافت نمی شود، دولتی مهدوی است که بتواند فقر را در کشور ریشه‌کَن کند یا برای آن برنامه داشته باشد و با همه توان نسبت به قشر محروم دغدغه داشته باشد؛ یا اگر سخن از عدالت است با همه وجود برای توسعه عدالت برنامه ریزی داشته باشد. از این رو، باید آنچه درباره ظهور گفته شده نقشه و برنامه راه دولت آینده باشد.

 

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با تاکید بر اینکه نباید مهدویت را به مراکز و فعالان این عرصه محدود کنیم، گفت: اینکه دولتی کمک مالی به یک مجموعه مهدوی کند مشلکی را حل نمی کند اینها محدود کردن نگاه ها به مهدویت است. در کشور ما مهدویت باید در همه موضوعات دیده شود، مهدویت معطوف به یک دوره خاص یا گروه خاص نیست، مهدویت یعنی برای آینده روشن همه عالم برنامه ریزی کنیم و نگاه جهانی داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: دولت مهدوی در وزارت خارجه اش ایده و برنامه مهدوی دارد و در دیگر زیرمجموعه هایش نیز همینگونه است. این یعنی دقیقا برنامه های امام زمان(عج) بعد از ظهور را بررسی و اجرا می کند. باید آنها که داعیه مهدویت دارند در زیرمجموعه هایشان نگاه و برنامه مهدوی را حاکم بکند.

 

حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین کار در موضوع مهدویت را باید وزارت خارجه انجام دهد و برنامه ما را برای جهان تبیین کند. اما متاسفانه در این باره طرح و برنامه ای وجود ندارد چنان که رسانه ها و صداوسیمای نیز تا کنون آنچه را که باید، در موضوع مهدویت تبیین نکرده اند.

کد خبر 1059590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha