کتابخوانی از شیوه های موثر تبلیغ و ترویج آموزه های دینی است

حجت الاسلام حقیان با بیان اهمیت کتابخوانی در ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « رضا حقیان» امروز(3 خرداد) در مرامسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی« معجزه تذکر لسانی»، اظهار داشت: یکی از شیوه های تبلیغ و ترویج آموزه های دینی مسابقات کتابخوانی است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، افزود: هرساله چندین مسابقه کتابخوانی به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با هدف ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه همه در برابر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم، ابراز کرد: فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در بسیاری از کشور‌های مسلمان و غیرمسلمان پذیرفته شده که هم متولی حکومتی دارد و هم مردم جایگاه خودشان را در آن پیدا کرده‌اند.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب خوانی در زمینه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر و همچنین با اشاره به اینکه تذکر لسانی وظیفه ای همگانی است، افزود: اگر ما معنای واقعی امر به معروف و نهی از منکر را بتوانیم برای مردم تبیین کنیم مردم متوجه می‌شوند که شیرین‌ترین، جذاب‌ترین و کارسازترین تعامل اجتماعی بین مومنان و در بین مردم همین امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی در ادامه  با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی« معجزه تذکر لسانی» افزود: این مسابقه کتابخوانی به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان و با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار شد.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه این مسابقه در گستره کشوری برگزار شد، افزود: از سراسر کشور جمع زیادی در این مسابقه شرکت کردند.

 

وی بیان کرد: پس از ارزیابی اولیه در دبیرخانه این مسابقه کتابخوانی و تصحیح الکترونیکی 162 نفر به بخش نهایی مسابقه راه یافتند.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: در بخش نهایی تعداد 20 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه به عنوان منتخب این مسابقه کتابخوانی معرفی شدند.

 

گفتنی است، در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد،  با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان خرم آبادی این مسابقه کتاخوانی تجلیل و هدایایی برگزیدگان شهرستانی و دیگر مناطق کشور از طریق پست ارسال شد.

 

کد خبر 1059633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha