شهدای گمنام در ۲۴  نقطه خراسان رضوی یادواره ندارند

یوسفعلی زاده گفت: در استان ۱۰۸ نقطه شهید گمنام داریم که بیش از ۲۴ نقطه یادواره ندارند و مابقی یادواره آنها نیمه ساز است و برای ساخت یادواره نیازمند اعتبار هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «حسینعلی یوسفعلی زاده» در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تشکر از اعضا و سایر مدیران دستگاهها و تشکل های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس بابت همکاری در خصوص نشر ارزشهای دفاع مقدس و همراهی با این بنیاد بیان کرد: در سال گذشته با همراهی و همکاری خوب دستگاهها بیش از ۱۰۷۰۰ برنامه در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس و مراسم تجلیل از بیش از ۱۰۰ هزار پیشکسوت برگزار شد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: همچنین نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی مشهد با بیش از ۴۰۰ غرفه محتوایی با چند ده هزار بازدید کننده و نمایشگاه تجهیزات برپا شده است و این تلاش ها یکی از نتایج آن این بود که سال گذشته خراسان رصوی استان برتر در ارزیابی ملی قرار گرفت.


وی با اشاره به کار منسجم در سطح مدیران استان و شهرستانها در بحث نشر ارزش های دفاع مقدس؛ گفت: امسال نیز با الگو گیری از ظرفیت سال گذشته برنامه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در دو بخش گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و برنامه های تخصصی نشر حوزه دفاع مقدس به دستگاهها و نهادها ابلاع شد.


سردار یوسفعلی زاده بیان کرد: در بخش گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس در مشهد دبیرخانه تشکیل دادیم و در تمام شهرستان ها، دستگاهها ستاد فرعی تشکیل داده اند تا برنامه های ابلاغی از سمت ما را اجرا کنند.

 

وی افزود: در بخش برنامه های تخصصی نشر حوزه دفاع مقدس سال گدشته ۶۶ برنامه در شورا مطرح شد که به همه دستگاهها ابلاع شد امسال نیز برنامه دریافت و بومی سازی شده است و تمام دستگاهها در جهت نشر ارزشهای دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد شهیدان فعالیت می کنند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص ساخت یادواره شهدای گمنام در استان گفت: در استان ۱۰۸ نقطه شهید گمنام داریم که بیش از ۵۷ نقطه یادواره دارند و حدود ۵۰ نقطه یا نیمه ساز و یا اقدام یادمانی در آن انجام نشده و برای ساخت یادواره نیازمند اعتبار هستیم.
 

وی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس استان بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان بیش از ۳ هزار مدخل دارد و باید بیش از ۳ هزار پرونده علمی تشکیل و ۳ هزاز مقاله علمی نوشته شود که تا الان بیش از 300 مقاله و پرونده علمی آماده شده است و کار جریان علمی خود را پیدا کرده و تیم تقویم بسیار قوی  از جمله ارتش 150 مدخل، سپاه 160 مدخل را بر عهده گرفتند و برای پیشرفت سریع تر کار نیازمند تامین اعتبار هستیم.

 

سردار یوسفعلی زاده در خصوص پروژه باغ شهر گفت: بیش از 17 سال از احداث پارک کوهستنگی می گذرد اما مشاور طرح پارک کوهسنگی همه طرح های ارائه شده را رد می کند و ما نیازمند حمایت شهردارو استاندار برای ساخت این پروژه هستیم که زودتر کار تمام شود.


 

 

کد خبر 1059700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha