مسجد داودقلی زنجان مهیای ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری می شود

حجت الاسلام ولایتی گفت: شاکله انقلاب اسلامی مردمی بودن است و تمام مسئولان به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند و انتخابات باید مملو از حضور مشتاقانه مردم باشد و مسئولان باید زمینه این مهم را فراهم کنند.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: شرکت در انتخابات حق مردم و وظیفه دینی و انقلابی ماست و مشارکت در انتخابات و تعيين سرنوشت در هر نظامي علاوه بر جنبه‌هاي شرعي که دارد، به عنوان يک حق نيز قلمداد مي‌شود، حقي که در همه جوامع و مکاتب بشري به عنوان فضيلت و ارزش شناخته مي‌شود و با عناويني همچون «حق انتخابگري»، «حق مشارکت در تعيين سرنوشت» و ... شناخته مي‌شود.

 

حجت الاسلام ولایتی ادامه داد: از طرفي ويژگي هر حقي اين است که صاحب حق بايد از آن دفاع کرده يعني بايد تمام حق خود را مطالبه کند، چرا که هر گونه بي‌اعتنايي نسبت به آن اقدامي نارواست که به از بين رفتن حق، منجر خواهد شد البته در نظام مقدس جمهوری اسلامی به حق مردم توجه ویژه ای شده است و مردم باید با مطالبه گری درست از مسئولین، قدر انتخابات را بدانند.

 

وی با اشاره به اینکه امام خميني(ره) نيز بر نقش مشارکت مردم در عرصه‌هاي مختلف از جمله انتخابات‌ها در حفظ و تقويت امنيت ملي کشور تاکید داشتند، افزود: چنان که در اين زمينه مي‌فرمودند: آگاهى مردم و مشارکت و نظارت و همگامى آن‌ها با حکومت منتخب خودشان، خود بزرگترين ضمانت حفظ امنيت در جامعه خواهد بود و مقام معظم رهبري نيز همواره بر اين نکته مهم تأکيد داشته و معتقدند:انتخابات مال رهبري نيست، مال ايران اسلامي است، مال نظام جمهوري اسلامي است، همه بايد بيايند در انتخابات شرکت کنند، اين موجب مي‌شود که نظام جمهوري اسلامي تقويت بشود، پايداري آن و ماندگاري آن تأمين بشود، کشور در حصار امنيت کامل باقي بماند.

 

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان اضافه کرد: بنابراين با چنين نگاهي مي‌توان دريافت حتي اگر افرادي به لحاظ برخي مسائل دل خوشي از برخي از ارکان و اجزاء نظام نداشته باشند، باز هم به خاطر تأمين امنيت ملي خود بايد در اين انتخابات مشارکت کنند.

کد خبر 1059701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha