سالروز فتح خرمشهر نماد مقاومت ملی است 

ناصر بهروز گفت: سالروز فتح خرمشهر، نماد مقاومت ملی است و بایستی همه مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی این روز را به بهترین شکل ممکن گرامی بدارند چرا که ما مدیون رشادت های رزمندگان و خون شهدا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۳ خرداد مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در جوار گلزار شهدای شهر جیرفت برگزار  شد.

 

«ناصر بهروز» در حاشیه این مراسم، گفت: امروز یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای شاخص این روز همچون شهید جهان آرا و ۱۷ شهید دیگر  منتسب به عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر گرامی می داریم و به روح پر فتوح پدران و مادران شهدایی که از دنیا رفته اند نیز درود می فرستیم.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: ۳ خرداد روز مقاومت و روز بزرگی است چرا که از یک سو مصادف با پیروزی عزتمندانه مردم غزه بر دشمن اهریمنی و پوشالی است، دشمنانی جنایتکار همچون آمریکا و اسرائیل که خود را بزرگ دانسته اند و سوی دیگر سالروز فتح خرمشهر شهر است.


وی بیان کرد: فتح خرمشهر، فتح بسیاری از قله های رفیع بود و حضرت امام خمینی (ره) فرمود؛ خدا خرمشهر را آزاد کرد.


بهروز ادامه داد: ۳ خرداد از همه جهات روز بزرگی است و در تاریخ جنگ یکی از نقطه های عطف پیروزی ما بر دشمن بود، دشمنی که قصد داشت ظرف مدت سه روز تهران را فتح کند اما رزمندگان اسلام با دست خالی و با توکل خدا توانستند این دشمن را شکست داده و از خاک بیرون کنند.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: برای فتح خرمشهر از چنگال دشمنان، خون های زیادی ریخته شده و رزمندگان جان خود را در کف دست گذاشته و برای آزادی این خاک تلاش بسیار کردند.


وی تصریح کرد: فتح خرمشهر فتح یک سرزمین بود و این روز به دلیل عزت و افتخاری که رزمندگان اسلام آفریدند، جاودانه و جهانی شد.


بهروز اضافه کرد: پس از فتح خرمشهر، روزهای زوال دشمن آغاز شد و اکنون حزب الله لبنان، هشت و الشعبی، نیروهای مقاومت مردمی سوریه و حزب الله یمن از فتح خرمشهر درس گرفته و دریافتند که با توکل بر خدا هر ناممکنی همچون فتح خرمشهر ممکن می شود.


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: ما باید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این روز بزرگ، پیام این روز را نسل به نسل منتقل کنیم.


وی عنوان کرد: سالروز فتح خرمشهر، نماد مقاومت ملی است و بایستی همه مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی این روز را به بهترین شکل ممکن گرامی بدارند چرا که ما مدیون رشادت های رزمندگان و خون شهدا هستیم.


بهروز خاطرنشان کرد: ۳ خرداد، روزی حزبی، جناحی، قومی و قبیله ای نیست بلکه یک روز ملی است و همه ملت ایران در گرامیداشت این روز نقش داشته و سهیم هستند.
 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در خاتمه تصریح کرد: بسیاری از پدران و مادران شهدا از دنیا رفته اند و ما اکنون وظیفه داریم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آنها، به دیدار آن دسته از پدران و مادران شهدا که زنده هستند، رفته و از آنها تجلیل کنیم.

کد خبر 1059729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha