۲۸۵۰ دستگاه ماینر در استان سمنان کشف شد

موسوی زاده با اشاره به شناسایی۹۰ مزرعه رمزارز دیجیتالی در استان سمنان تنها در دو ماهه نخست امسال گفت: ۲۸۵۰ دستگاه ماینر در استان سمنان کشف و تحویل تعزیرات حکومتی این استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ «سیدمحمد موسوی‌زاده» در جمع خبرنگاران درخصوص خاموشی ها گفت: افزایش پنج درجه‌ای دما در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  یک عامل موثر در افزایش مصرف بوده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: مواجه شدن با تابستان زودرس و  افزایش قابل توجه دما سبب شده که در استان سمنان با افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق مواجه شویم.

 

وی کاهش نزولات جوی را از دیگر عوامل در افزایش خاموشی‌ها دانست وافزود: تنها در استان سمنان امسال با کاهش ۵۴ درصدی بارندگی ها در سال آبی جاری روبرو بودیم و همین سبب شد که کشاورزان برخلاف سال های قبل در کشت بهاره خود نیز از آب چاه‌ها که مصرف بالای برق دارند، استفاده کنند.

 

موسوی‌زاده در خصوص مزارع رمزارزها در افزایش خاموشی‌ها  بیان کرد: مزارع رمزارزها به دو بخش مجوزدار و غیرقانونی تقسیم می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان  تعداد مزارع مجوزدار این استان را کمتر از انگشت‌های یک دست اعلام کردوافزود: براساس قراردادها این مراکز موظفند که در دوران پیک مصرف هیچگونه فعالیتی نداشته باشند.

 

وی تصریح کرد: درحال حاضر همه این مراکز مجوزدار نیز در حال حاضر غیرفعال هستند.

 

موسوی زاده با تأکید براینکه مزارع تولید رمزارز غیرقانونی به عنوان مشکل جدی و عامل موثر در افزایش مصرف برق است ادامه داد: این مراکز در جاهای مختلف و از جمله در کارخانه‌های تعطیل، نیمه‌تعطیل و یا حتی کارخانه‌های فعال و یا در منازل و دیگر مراکز و...به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه برای شناسایی این مزارع غیرقانونی کارشناسان این شرکت به صورت مستمر فعالیت دارند اضافه کرد: با متخلفین برداشت رمزارزها برخورد وجریمه می شوند و  تاکنون برای متخلفان بیش از ۹ میلیارد تومان قبض برق صادر شده است.

 

وی با ابراز تأسف از اینکه بعد از جریمه متخلفان، ماینرها دوباره به آن ها تحویل می شود بیان کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از دوهزارو۸۵۰دستگاه ماینری که کشف شده دوباره از سوی متخلفین به اشکال دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

موسوی‌زاده با اشاره به دیدار روز گذشته خود با استاندار سمنان اظهارکرد: روز گذشته استاندار شخصا با تعزیرات حکومتی استان سمنان تماس گرفتند و از این دستگاه خواستند که ماینرهای کشف‌شده را تا بعد از عبور از پیک تحویل صاحبان آنها ندهند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان  تصریح کرد: با دادستانی سمنان نیز هماهنگی شده و قرار است که در تعامل با دیگر دستگاه‌های مسئول، زمینه را برای شناسایی و کشف فعالان غیرمجاز این بخش تسهیل کنند.

 

وی با بیان اینکه امکان شناسایی  دستگاه‌های ماینر از طریق مخابرات راحت تر است افزود: خوشبختانه با دادستانی نیز هماهنگی لازم صورت گرفته و قرار است که صاحبان دستگاه‌های استخراج رمزارز از این طریق شناسایی و به تحویل مراجع صلاحیت‌دار شوند.

کد خبر 1059733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha