همایش ائمه جماعات شهرستان سیروان برگزار شد

همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان سیروان با تجلیل از روحانیون فعال این شهرستان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، اين نشست امروز با حضور ائمه جماعات کانون هاي مساجد شهرستان سيروان با هدف بررسي برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي مساجد اين شهرستان در محل دفتر امام جمعه شهرستان سيروان برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این همایش، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی استان به ویژه مناطق محروم با محوریت ائمه جماعات و روحانیون معزز در راستای جذب جوانان به مساجد با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره اینکه 12 کانون فرهنگي و هنري در شهرستان سيروان فعالیت دارند، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نقش مهمی در راستای حضور جوانان در مساجد دارند و هدف از اجرای این برنامه ها تقویت بنیه دینی و حفظ جوانان در برابر آسیب های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه و جماعات نقش بسیار ارزشمندی در راستای حضور جوانان در مساجد دارند، گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی نسل جوان استان از کانون های فرهنگی و هنری صورت گرفته و در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر در استان عضو کانون های مساجد هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام طي يکي دو سال اخير با توجه به شرايط کرونايي فعاليت هاي کانون ها با محوريت فضاي مجازي برنامه ريزي و اجرا شده است، ابراز کرد: طرح ملي ايران قوي در قالب 3 شبستان و 12 رواق در سطح کانون های مساجد برگزار شد که استان ایلام نیز در  رواق سرود موفق به کسب رتبه برتر شده است.

 

چراغی پور با تاکید بر  حضور پر رنگ تر کانون هاي هاي شهرستان سیروان با محوريت ائمه جماعات مساجد در برنامه ها و فعاليت هاي  فرهنگی و هنری، خاطرنشان کرد: از فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد در حوزه های مختلف به ویژه در بحث کارآفرینی با توجه به شعار سال و کاهش آسیب های اجتماعی حمایت می شود.

 

حجت الاسلام « محمد حسن فرياديان» امام جمعه شهرستان سيروان  نیز در این همایش با تقدیر از فعاليت هاي فرهنگي و هنري کانون هاي مساجد در شهرستان سيروان خواستار توجه جدي به برنامه هاي فرهنگي و هنري مساجد و رفع امکانات اوليه مساجد اين شهرستان شد.

 

 در پايان اين مراسم13 نفر از ائمه جماعات کانون هاي فرهنگي و هنري شهرستان سيروان با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 1059821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha