پشتیبانى جهان اسلام از ملت مظلوم فلسطین مانع از توسعه تجاوزگرى صهیونیست‌ها مى‌شود

رئیس مجلس با بیان اینکه پشتیبانى جهان اسلام از حقوق ملت مظلوم فلسطین مانع از توسعه تجاوزگرى صهیونیست‌ها مى‌شود، گفت: افزایش تعاملات دوستانه پارلمانى و سیاسى فیمابین ایران و تونس مورد توجه و پیگیرى مجلس شوراى اسلامى قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نورالدین البحیرى، نماینده مجلس نمایندگان تونس در حاشیه نشست فوق العاده کمیته دائمى فلسطین در اتحادیه بین المجالس کشورهاى عضو سازمان همکارى اسلامى (PUIC) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شوراى اسلامى دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر قالیباف در ابتداى این دیدار با تبریک پیروزى مقاومت ملت فلسطین در برابر تهاجم وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستى به غزه و مسجدالاقصى گفت: پشتیبانى جهان اسلام از حقوق ملت مظلوم فلسطین مانع از توسعه تجاوزگرى صهیونیست‌ها مى شود.

رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنانش با اشاره به مناسبات جمهورى اسلامى ایران و جمهورى تونس افزود: افزایش تعاملات دوستانه پارلمانى و سیاسى فیمابین جمهورى اسلامى ایران و جمهورى تونس مورد توجه و پیگیرى مجلس شوراى اسلامى قرار دارد.

دکتر قالیباف در پایان این دیدار کفت: امیدوارم نشست فوق العاده کمیته دائمى فلسطین در اتحادیه بین المجالس کشورهاى عضو سازمان همکارى اسلامى (PUIC) بتواند یارى کننده ملت فلسطین در رهایى از ستمگرى رژیم صهیونیستى و دستیابى به حقوق حقه شان باشد و محکومیت جنایات صهیونیستها را با پیگیرى حقوقى در عرصه بین المللى محقق سازد.

نورالدین البحیرى، نماینده مجلس نمایندگان تونس نیز در این دیدار با تقدیر از ابتکار مجلس شوراى اسلامى در برگزارى این نشست گفت: ملت تونس نیز همانند ملت ایران نسبت به مسأله فلسطین حساس است و براى رهایى این ملت مظلوم از ظلم و ستم صهیونیستها، بر تشکیل دولت فلسطینى با پایتختى قدس شریف تاکید دارد.

این نماینده تونسى در ادامه افزود: مناسبات عمیق و برادرانه میان دو ملت ایران و تونس می‌بایست بیش از پیش در عرصه‌هاى مورد علاقه دو طرف گسترش یابد.

وى در پایان این دیدار بر اهمیت و تاثیرگذارى این نشست که به میزبانى مجلس شوراى اسلامى برگزار شده است، تاکید کرد.

کد خبر 1059845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha