کشورهای اسلامی حول حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف متفق القول هستند

نایب رئیس مجلس عراق در حاشیه چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن کریم الکعبی نایب رییس مجلس نمایندگان عراق عصر امروز (دوشنبه 3 خرداد ماه) در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی، با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار  و گفت وگو کرد.

 

قالیباف ضمن قدردانی از مشارکت هیات پارلمانی عراق در این نشست ابراز امیدواری کرد با همفکری و همکاری کشورهای شرکت کننده، گام های مهمی در حمایت از ملت فلسطین برداشته شود.

 

وی در ادامه گفت: خوشحالیم که حضور هیات پارلمانی عراق با پیروزی ملت فلسطین و اعلام آتش بس همزمان شده است. دستاوردهای مقاومت فلسطین در این جنگ متمایز و بارز بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان مسئله فلسطین را موضوع اساسی و مهم جهان اسلام برشمرد و با یادآوری موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: کشورهای اسلامی حول حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف متفق القول هستند و این وحدت می تواند در حل موضوع موثر واقع شود.

 

حسن کریم الکعبی نایب رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار از برگزاری حضوری این نشست قدردانی و تشکر کرد و گفت: حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقاومت و محکوم کردن حملات سبوعانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و سایر مناطق فلسطین، در خور تقدیر است.

 

وی افزود: امیدواریم با شرکت موثر نمایندگان کشورهای اسلامی در این نشست، بتوانیم حمایت های خود را از آرمان فلسطینیان اعلام کنیم و هم راستا با مجاهدت ها و از خودگذشتگی های جبهه مقاومت، از طریق حمایت سیاسی، بخشی از این آسیب ها و خرابی ها را جبران نماییم.

 

نایب رییس مجلس نمایندگان عراق همچنین گفت: موضع ملت عراق، مراجع دینی، روسای سه قوه و رهبران گروه های سیاسی عراق در خصوص موضوع فلسطین مشترک است و همگی بر یاری و کمک مردم فلسطین تاکید دارند که بصورت واضح این موضع را بیان کرده اند.

کد خبر 1059873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha