اولین شعرواره ملی بشردوستی آغاز به کار کرد

آئین افتتاحیه و رونمایی از پوستر و نشان اولین شعرواره ملی بشردوستی به میزبانی جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رقیه حاجی‌پور» امروز (دوشنبه 3 خرداد) در آئین افتتاحیه و رونمایی از پوستر و نشان اولین شعرواره ملی بشردوستی که به میزبانی جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار می‌شود اظهار کرد: این شعرواره به پیشنهاد یکی از اعضای جمعیت هلال احمر استان پیشنهاد داده شد و مورد موافقت قرار گرفت و بناست با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه ازاد اسلامی دزفول برگزار شود.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این شعرواره با هدف ترویج فرهنگ انسان‌دوستی ونوع‌دوستی به پرسنل، جوانان و خانواده‌های آنها، نوع‌دوستی میان مردم و آحاد جامعه، ترویج فرهنگ از خودگذشتگی یا تاسی از فداکاری‌های مدافعان سلامت و حرم و ترویج آموزه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بالا بردن فرهنگ تاب‌آوری پیش‌بیتی شده است.

 

وی اضافه کرد: موضوعات این شعرواره در دو محور بشردوستی و آزاد برنامه‌ریزی شده که شامل فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، جلوه‌های بشردوستی در قرآن و سیره اهل بیت‌ (ع)، جلوخ‌های ایثار و فداکاری و مهربانی در جامعه، آگاهی‌بخشی، تاب‌آوری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و خدمات مدافعان سلامت و کادر درمان است.

 

حاجی‌پور با اشاره به اینکه دیگاه شاعر نسبت به موضوعات نوع‌دوستی، همدلی، آسیب‌های اجتماعی از دیگر محورهای این شعرواره است ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و حمایت‌های همکاران و معاونان امور جوانان سایر استان‌ها بتوانیم شاهد مشارکت حداکثری جوانان در شعرواره بشردوستی باشیم.

 

«حجت‌الاسلام محمد انصاری» نیز با بیان اینکه شعرواره ملی بشردوستی با همت معاونت جوانان و کانون دانشجویی هلال احمر خوزستان شکل گرفته است تصریح کرد: بشردوستی و نوع‌دوستی فضیلتی است که در احادیث، روایات و ادبیات کهن به آن اشاره شده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان یاد آور شد: این آموزه‌ها مادامی که بدون قالب بیان شود شاید آن عمق‌بخشی و تاثیرگذاری را نداشته باشند مگر اینکه با آموزه‌های هنری و عنصر هنر ترکیب شوند که با این اقدام سبب ماندگاری و مانایی این فضیلت خواهد شد.

 

کد خبر 1059906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha