افراد دغدغه مند و امانت دار بیت المال لیاقت مسئولیت در نظام اسلامی را دارند

آیت الله عابدینی گفت: افراد دغدغه ‌مند و اهل امانت ‌داریِ بیت‌المال و امر به معروف و نهی از منکر هستند که در نظام اسلامی لیاقت مسئولیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان بیان کرد: آزادسازی خرمشهر بسیار تاریخی و مهم بود و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این تعبیر امام راحل بسیار روحیه بخش بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: زمانی که آزادسازی خرمشهر اعلام شد، مردم قزوین با راهپیمایی خوشحالی خود را اعلام کردند و فضای بسیار زیبایی در شهر به وجود آمد و خاطرات خوبی به یادگار ماند.

 

وی با اشاره به رسالت‌ های دیوان محاسبات و رسالت تفریق بودجه‌ این مجموعه اضافه کرد: حفاظت و حراست بودجه و چگونگی هزینه کرد آن بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم با برخی بی ‌سلیقگی‌ها و سوء مدیریت‌ها، بیت ‌المال از بین برود و یا برای یک پروژه به خاطر سوء مدیریت در اجرا، چند بار بودجه تخصیص داده شود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: باید جلوی هر تخصیص بودجه‌ای که در نهایت بدبینی در جامعه ما ایجاد می ‌کند، گرفته شود و اجازه ندهید تخصیص بودجه ‌ها از مسیر درست خود خارج شود، ‌باید بودجه‌ها را از مسیر کاملاً قانونی و برای پروژه‌هایی که نیاز جامعه و مردم است اختصاص داد و در مسیر اجرای دقیق قانون، هیچ هراسی نداشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: همه در هر مسئولیت و شغلی که داریم باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، این گونه نباشد که در مسئولیت‌هایی که داریم این باور را داشته باشیم که حق نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر را نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: ‌باید همواره دغدغه فرهنگ مردم را داشته باشیم و اتفاقا همین افراد دغدغه ‌مند و اهل امانت ‌داریِ بیت‌المال و امر به معروف و نهی از منکر هستند که در نظام اسلامی لیاقت مسئولیت دارند.

 

گفتنی است در این نشست «امیر خلیلیان» مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین هم گزارشی از تفریق بودجه‌ ارائه کرد.

 

کد خبر 1059934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha