غربالگری بینایی ۶۲ هزار کودک سه تا ۶ سال در قزوین

غلامرضایی گفت: : طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول خرداد ماه امسال آغاز شده است و ۶۲ هزار کودک مشمول این طرح در استان قزوین می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «زهرا غلامرضایی» با اشاره به آغاز غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال بیان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول خرداد ماه امسال آغاز شده است و 62 هزار کودک مشمول این طرح شده و غربالگری بینایی می شوند.

 

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان قزوین ادامه داد: تمامی مراکز مثبت زندگی که زیرنظر بهزیستی فعالیت دارند و 53 پایگاه ثابت در کل استان قزوین برای اجرای این طرح و سنجش بینایی کودکان تجهیز شده اند.

 

وی عنوان کرد: هر خانواده با پرداخت 5 هزار تومان می تواند از سلامت بینایی کودک خود اطمینان یابد و تصمیم داریم که هیچ خانواده ای به دلیل مسئله مالی از این طرح جا نماند.

 

غلامرضایی اعلام کرد: در سال گذشته با اجرای این طرح، 2 هزار و 600 کودک مبتلا به اختلالات بینایی تشخیص داده شد که از این تعداد 291 کودک مبتلا به تنبلی چشم بودند که اقد امات و یپگیری های درمانی برای این کودکان در حال انجام است.

 

وی خاطر نشان کرد: کمک هزینه عینک و کمک هزینه جراحی برای کودکان زیرپوشش و همچنین کودکان خانواده هایی که بضاعت مالی لازم را نداشتند از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شد.

کد خبر 1059952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha