مراکز پیام نور ساماندهی پیدا کرده و توفیقات خوبی به دست آورده است

وزیر علوم با اشاره به ارتباطات دانشگاه پیام نور با دانشگاههای سایر کشورها گفت: علی‌رغم محدودیت‌ها مراکز پیام نور ساماندهی پیدا کرده و توفیقات خوبی به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، منصور غلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (4خرداد)و در پاسخ به سوال نماینده بوئین زهرا در مورد علت اجرایی نشدن مواد ۶۴، ۶۵ و ۶۶ قانون برنامه ششم و تضعیف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمین ،گفت:  یکی از احکام قانون برنامه توسعه ششم مربوط به دانشگاه پیام نور بود که در توسعه ارتباطات بین‌المللی، واحدهای برون مرزی و تبدیل شدن به هاب منطقه‌ای فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفت. ارتباطات بین‌المللی در حوزه آموزش‌های الکترونیک با دانشگاه‌های داخل از جمله دانشگاه‌های بزرگ شکل گرفت و در زمان کرونا هم گسترش پیدا کرد.

 

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تعداد زیادی از دروس و واحدهای درسی در دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا ارائه شد و بسیاری هم فارغ‌التحصیل شدند. در زمینه‌ی همکاری با دانشگاه‌های خارج از کشور، دانشگاه‌های پیام نور ارتباطاتی با دانشگاه‌هایی از استرالیا و کانادا و در آسیا دانشگاه‌های پاکستان و هند داشته است .

 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مشترکی با دانشگاه‌های دیگر گفت: علی‌رغم محدودیت‌ها مراکز پیام نور ساماندهی پیدا کرده و توفیقات خوبی به دست آورده است.

 

غلامی با اشاره به منفک شدن دانشگاه فرهنگیان از آموزش و پرورش گفت: این منفک شدن  مسائل اداری زیادی را به همراه داشت که همه با زحمات همکاران ما صورت گرفت و توجه بسیاری برای پرورش دانشجویان در حوزه‌های آموزش‌های مهارتی انجام شد. ما همچنین تلاش  زیادی برای  حفظ دانشجویان نخبه در داخل کشور انجام دادیم  و برای تکریم نخبگان و پیشکسوتان هر ساله چند جشنواره برگزارکردیم .

 

وزیر علوم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بروزرسانی تجهیزات و امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: اعتباراتی برای این کار اختصاص یافت که از جمله آن در سال ۱۳۹۹، ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات آزمایشگاهی، ۱۵۰ ماشین و سیستم‌های جدید داده شد از ظرفیت خیرین برای حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی، فنی حرفه‌ای استفاده شد. برای توسعه فعالیت‌های آموزشی مهارتی در سال ۱۳۹۹ تاکنون به ۹ آموزشکده جدید مجوز داده شد و همزمان تعدادی از مراکز شهرستان‌ها مجوز جدید برای توسعه فضاهای موجود گرفتند. ۲۳ رشته جدید ایجاد و ۱۵۲ رشته محل جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی شکل گرفته است. پیش بینی می‌شود که دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد حمایت‌های ویژه قرار گرفت.

کد خبر 1059986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha