توسعه روستایی فارس در تهیه طرح «هادی» از متوسط کشوری بالاتر است

زمانی گفت: شاخص توسعه روستایی در تهیه طرح «هادی» در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است و در حال حاضر برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان فارس طرح «هادی» تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطاالله زمانی»، امروز (چهارشنبه 4 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران از تهیه طرح «هادی» برای تمامی روستاهای فارس خبر داد و گفت: در حال حاضر برای 100 درصد روستاهای استان فارس طرح «هادی» تهیه شده و در 54 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار این طرح اجرایی شده و شاخص توسعه روستایی در این حوزه در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: ۳۳۵ طرح هادی در استان فارس در سال گذشته اجرا شده و شهرستان کازرون و مناطق جنوب و غرب استان فارس نیز از این خدمات، استفاده مناسب کرده اند.

وی اضافه کرد: صدور اسناد مالکیت در روستاها با همکاری ثبت اسناد و املاک از شاخص های توسعه روستایی در استان فارس است و 283 هزار و 213 سند مالکیت روستایی در فارس صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تاکید کرد: اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی فارس شده است و تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان و جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها را در پی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در شهرستان سرچهان  بیان کرد: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در 100 واحد در این شهرستان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام شده است.

زمانی ادامه داد: خدمات فنی صدور پروانه ساخت برای ۱۵۰ واحد مسکونی در سرچهان انجام  و ۱۲ واحد فرسوده روستایی نیز در این شهرستان با پرداخت ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بازسازی شده اند.

وی از انجام عملیات اجرایی بهسازی معابر روستای «تنگ ریز» از توابع بخش میمند، شهرستان فیروزآباد خبر داد و گفت: این عملیات شامل قیر پاشی و آسفالت به مساحت 2 هزار و 100 متر مربع است و از محل اعتبارات ملی و به مبلغ 2 هزار و 500 میلیون ریال تامین شده است.

کد خبر 1060084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha