امروز دزفول قهرمان الگوی مناسبی برای مجاهدان و آزادی‌خواهان عالم است

حجت‌الاسلام همت‌پور با اشاره به روز چهارم خرداد دبه عنوان روز مقاومت و پایداری دزفول گفت: امروز دزفول قهرمان الگوی مناسبی برای مجاهدان و آزادی‌خواهان عالم است که نمونه آن پیروزی مردم مظلوم غزه بر رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان امروز به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم (محمد ۷)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام هایتان را استوار می‌دارد.

حضرت امام‌خمینی (ره): «شما دزفولی‌ها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمدید. شما دین خود را به اسلام ادا کردید».

 

روز چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور به عنوان روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نام گذاری شده است. بلدالصواریخ یا شهر موشک‎ها عنوانی بود که عراقی‎ها در طول جنگ تحمیلی به شهر مقاوم و شهید پرور دزفول داده بودند و مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس با همه توان در برابر دشمنان قهرمانانه ایستادند و با وجودی که بیشترین موشک بر پیکره این شهر وارد شد اما در حین جنگ مردم بخش‌های تخریب شده شهر را همزمان بازسازی کردند و امروز دزفول قهرمان الگوی مناسبی برای مجاهدان و آزادی‌خواهان عالم است که نمونه آن پیروزی مردم مظلوم غزه بر رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیسم است.

 

در مظلومیت مردم بی‌پناه دزفول همین بس که در طول جنگ تحمیلی ایران و عراق، دزفول بیش از ۲۰۰ بار موشک‌باران و ۲۰ هزار بار گلوله‌باران شد و مردم دزفول با وجود موشک‌باران شدید همچنان مقاومت می‌کردند و نماز جمعه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه می‌شد.

 

هنگامی که با آمار بالای ۲ هزار و ۶۰۰ شهید والامقام شهرستان دزفول مواجه می شویم منشأ و ریشه آن را می‌توان در غیرت دینی و ارتباط معنوی با علما و حضور در جلسات قرآن مساجد یافت و به شهادت تاریخ می‌توان گفت مردم این دیار مقدس درس ایثار، مقاومت، ایستادگی و شهادت را در مکتب و دانشگاهِ حسین ابن علی علیهم السلام آموخته‌اند که دهه اول محرم و روضه‌های فراوان خانگی در محلات و شهرک های دزفول تا پایان ماه صفر، شاهد بر این مدعا بوده و برگ زرینی از دین‌داری مردم ولایت‌دار دزفول خواهد بود.

 

یکی از نمادهای فراموش شده آثار دفاع مقدس را در قبرستان شهید آباد شهرستان دزفول می توان جستجو کرد، قطعه‌ای که اعضای بدن‌های مطهر شهدای مجهول‌الهویه و جانبازان موشکی دوران دفاع مقدس به خاک سپرده شده که جا دارد به این قطعه نگاه و رسیدگی بیشتری شود و در سفرهای معنوی راهیان نور به عنوان یکی از نمادهای مهم دوران جنگ تحمیلی به جوانان و نوجوانان شناسانده شود و این قطعه بهشتی به صورت ویژه در دستور کار نهادهای ذی‌صلاح قرار گیرد.

 

کد خبر 1060159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha