سهم بودجه قرآنی آذربایجان غربی ناچیز است

قره شیخلو گفت: آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه قرآنی است که نیازمند حمایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «قره شیخلو»،  در نشست با فعالان امور قرآنی آذربایجان غربی که درسالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود : آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ی قرآنی است که نیازمند حمایت است.

 

رئیس مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گفت: وجود بیش از ۱۳۰ موسسه قرآنی فعال در آذربایجان غربی حاکی از ظرفیت و استعداد است که با وجود این استعداد ها توقعات از موسسات قرآنی برای تعلیم و تربیت استعداد های قرآنی بسیار است.

 

قره شیخلو با تاکید براینکه به تولید محتوا در جهت تعلیم وتربیت قرآنی توجه شود، اظهار کرد: باید در اجرای برنامه های قرآنی_ آموزشی نگاه کیفی به فرآیندها داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بزرگترین ضعف در کشور فاصله گرفتن فکروعمل براساس قرآن است که باید این دغدغه حل شود.

 

حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، نیز در این مراسم گفت: باتوجه به اینکه سهم موقوفات استان قابل قبول است اما سهم موقوفات قرآنی استان بسیار اندک بوده ونیازمند مشارکت خیّران است.

 

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی ظرفیت ها و استعداد های برتر قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: کسب رتبه های اول بین المللی در قرائت و حفظ قرآن، کسب مقام نفر اول بانوی جهان اسلام و کسب رتبه اول دعاخوانی از جمله افتخارات استعداد های قرانی استان است.

 

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به اینکه باید دغدغه های موسسات قرآنی برطرف شود تا نخبگان قرآنی تربیت کنند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های قرآنی که کشوری است عدم تخصیص بودجه به بخش قرآنی است. بودجه های کلان به امور عمرانی و غیرعمرانی تخصیص می یابد اما متاسفانه سهم بودجه اختصاصی به امور قرآنی بسیار ناچیز است.

 

وی با بیان اینکه باتوجه به فعالیت های مهم قرآنی در آذربایجان غربی سهم بودجه قرآنی استان نیز بسیار اندک است، تصریح کرد: استان دارای داوران با استعداد و پرافتخاری است،  خاطرنشان کرد: متاسفانه در مسابقات کشوری و بین المللی از این استعداد ها وظرفیت ها استفاده نمی شود.

 

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: سازمان اوقاف استان نیازمند پشتیبانی مالی و معنوی از مرکز است.

کد خبر 1060161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha