آزاد‌سازی بيش از ۲ هزار متر از اراضی ملی در رودسر

جوانمردی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای این شهرستان رفع تصرف شد.

«سید جلال‌الدین جوانمردی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی كه نسبت به تصرف اراضی‌ ملی‌ و منابع طبيعي اقدام می‌كنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

 

فرمانده انتظامی رودسر به دريافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد اشاره كرد و افزود: تحقيقات پليس برای اطمينان از صحت موضوع آغاز شد.

 

وی با بيان اينكه كارآگاهان پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با كارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند تصريح كرد: در بازدید از زمين مورد نظر مشخص شد، فردی 2 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غيرقانوني آن را به وسیله سيم‌خاردار و پرچین محصور کرده ‌است.

 

این مقام انتظامی از معرفی متهم 58 ساله اين پرونده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بيان داشت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را بیش از سه میلیارد ریال برآورد کردند.

 

جوانمردی گفت: با حكم قضائی و به استناد تبصره يك ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

 

وی با تاكيد بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با مجرمان خاطرنشان كرد: برخورد با جرايم اقتصادی به صورت مستمر از سوي پليس دنبال می‌شود.

کد خبر 1060185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha