همچنان نیازمند ایجاد نمازخانه و مساجد بین راهی هستیم

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم تصریح کرد: با توجه به کمبودهایی که وجود دارد، همچنان نیازمند ایجاد نمازخانه و مساجد بین راهی در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قم، محمد خامه یار امشب (سه شنبه۴ خرداد)در نخستین جلسه شورای اقامه نماز استان قم در سالجاری که با حضور آیت الله سعیدی، استاندار قم و جمعی از مسئولان استان در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: با وجود آن که سال گذشته کشور و استان قم درگیر شیوع ویروسه کرونا بود و طبعاً بسیاری از برنامه ها و طرح ها تحت الشعاع این مساله قرار گرفت، اما با این حال به خصوص در بستر فضای مجازی و از جمله در شبکه شاد ، برنامه های متنوعی در جهت ترویج اقامه نماز به اجرا درآوردیم.

وی افزود: از سوی دیگر در اکثر ادارات ما امام جماعت هم در کنار کارکنان حضور داشت و هم این که به آن ها و نیز خانواده هایشان مشاوره می داد.

 

وی گفت: در ایام کرونایی سال گذشته سه دوره مسابقه کتابخوانی نماز برگزار شد که هزاران نفر از افراد در آنها شرکت کرده و برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم همچنین ضمن تشکر از پیگیری ها و حمایت های استاندار قم در بحث اقامه نماز بیان داشت: اجلاس نماز استان قم به اذعان همه عزیزان یکی از برنامه های بسیار پربار بود که به دستور و حمایت استاندار برگزار شد و حال آن که در خیلی از استان ها سال گذشته اجلاس نماز برگزار نشد اما در قم این امر با کیفیت خوبی انجام گرفت.

 

وی افزود: سال گذشته استانداری قم در بحث نماز رتبه یک را گرفت و بسیاری از ادارات نیز انصافاً موفق بودند، اما با این حال با توجه به اهمیت و جایگاه قم انتظار است که زمینه سازی برای رونق نماز و نیز ساخت نمازخانه ها و مساجد بین راهی بیشتر باشد.

 

خامه یار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز به ایجاد مسجد و نمازخانه در برخی واحدهای دانشگاهی پردیسان داریم، ضمن آن که همچنان در جاده های استان نیز کمبود مسجد و نمازخانه داریم که با حمایت مسئولان و شخص استاندار محترم و البته جلب توجه خیرین مسجدساز این امکان فراهم است که این کمبودها رفع شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های خوب و مؤثری که سال گذشته مرکز تخصصی نماز داشته است، گفت: در حال حاضر60 طلبه و روحانی درس خارج خوان ملبس را در این مرکز پذیرش کرده ایم که به شکل تخصصی دوره نماز را می گذرانند و باید از این ظرفیت عظیم در قم بیش از پیش استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی نماز استان قم انصافاً در کشور حرف اول را می زند و در بستر فضای مجازی نیز محتواهای خوبی تولید می کند
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم همچنین ابراز داشت: برخی ادارات و ارگان ها ، انصافاً در راستای اقامه و ترویج فرهنگ نماز، کارهای خلاقانه و تأثیرگذار خوبی انجام داده اند که باید این جریان مبارک حمایت و تقدیر شود.

 

وی در خاتمه افزود: به هر صورت از قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و با وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، مسجد جمکران، اماکن مقدس و نیز حوزه و مرجعیت در آن، انتظار بیش از این است که در جهت اقامه نماز و رفع کمبودها موفق و نمونه باشد.

کد خبر 1060227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha