پیگیر انتقال زندان وکیل آباد به خارج از شهر هستیم

جانفدا گفت: با پیگیری سیستمی و جدی از نیمه دوم سال ۹۹ نهایتا یک قطعه زمین برای زندان مشهد در ۳۲ کیلومتری جاده قوچان از منابع طبیعی خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید سرباز جانفدا» در حاشیه نشست خبری که به مناسبت پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد؛ در خصوص انتقال زندان وکیل آباد مشهد؛ گفت: انتقال زندان مشهد موضوع بیست سال گذشته است اما به دلیل عدم وجود زمین مناسب اقدامی صورت نگرفته است.

 

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی افزود: طرح احداث زندان جدید مشهد در واقع از طریق مراجع قانونی مصوب و اعتبار بندی شده است اما به دلیل عدم وجود زمین مناسب برای احداث مغفول مانده است.

 

وی تصریح کرد:  با پیگیری سیستمی و جدی از نیمه دوم سال 99 نهایتا یک قطعه زمین در 32 کیلومتری جاده قوچان از منابع طبیعی خریداری شد و علی رغم مخالفت ها در کارگروه امور زیربنایی و در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد و نهایتا دستگاه متولی و مجموعه ای که زمین را در اختیار ما گذاشته بود اعلام کردند که این زمین از کانال قانونی ماده 69 داده شود.

 

جانفدا اظهار داشت: در این فرایند تعدادی معارض برای زمین پیدا شد و در چرخه قانونی رسیدگی قرار گرفت، با بررسی وضعیت موجود اگر معارضین آن به حق باشند زمین دیگری خریداری می شود و در غیر این صورت این روند را ادامه می دهیم.

 

وی با اشاره همزمان پروژه دیگر برای جابجایی زندان وکیل اباد؛ بیان کرد: ظرفیت هایی در برنامه قانون ششم توسعه قانونگذار در خصوص زندان ها پیش بینی کرده است که می تواند بدون طی تشریفات قانونی و بدون مزایده و مناقصه با شهرداری ها تفاهم کرد و محل زندان قبلی را به آنها تحویل داد و شهرداری خارج از شهر برای ما زندان بسازد که تفاهم اولیه صورت گرفته است.

کد خبر 1060236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha