شورای نگهبان فصل الخطاب است/ عمل به قانون شاخصه رفتاری داوطلبان ریاست جمهوری است

حدادی با اشاره به اینکه شورای نگهبان فصل الخطاب است گفت: یکی از شاخص های رفتاری در میان داوطلبان ریاست جمهوری باور اعتقادی و عمل به قانون اساسی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، «علی حدادی» در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: تمکین به رای شورای نگهبان اصل است.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از شاخص های رفتاری در میان داوطلبان ریاست جمهوری باور اعتقادی و عمل به قانون اساسی کشور است. 

 

وی با اشاره به ضرورت تمکین رأی شورای نگهبان بیان کرد: یکی از شروط ثبت نام در انتخابات، اعتقاد و باور ایمانی و عملی به شورای نگهبان است و این اصل و تمکین به آن لازمه وجودی هریک از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است.

 

وی اظهار کرد: شورای نگهبان این اختیار و اذن را دارد که صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را مبتنی بر قانون اساسی انجام دهد و داوطلبان موظف به پذیرش و تمکین هستند.

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور مردم و میزان مشارکت پرشور آنان در عرصه انتخابات و پای صندوق های رأی نشان از ارتقاء میزان سطح مشارکت سیاسی و تقویت روحیه باور به جایگاه مردمی آنان است.

 

 

کد خبر 1060249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha