تلفیق میان هویت میدان و مقاومت را به‌ عنوان الگویی تبیین کنیم

بحرینی گفت: تلاش داریم تجمیع و تلفیق میان هویت میدان و مقاومت را به‌ عنوان الگو و روشی که شهدا در بحث مقاومت و ایستادگی داشتند و برای آیندگان ایران اسلامی به یادگار گذاشته اند را با حمایت مسئولان در سطح منطقه آزاد اروند تبیین کنیم.

«حمید بحرینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک فرارسیدن روز مقاومت و پایداری و گرامیداشت روز دزفول، با اشاره به برگزاری همایش میدان مقاومت در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: همایش میدان مقاومت ویژه برنامه ای در راستای گرامیداشت حماسه غرور آفرین و عظیم آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات بیت المقدس بود که با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتناعی و گردشگری و واحد فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند نواحی مقاومت بسیج سپاه، هیات های رزمندگان و بسیج هنرمندان آبادان و خرمشهر و ستاد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن همایش های فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند به نقش عشایر و اعراب منطقه در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: در این ویژه برنامه با دعوت از سران عشایر و شیوخ سعی بر این داشتیم تا از رشادت ها و جان نثاری های عزیزان عرب که نقش بی بدلیل و کلیدی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند و موثر واقع شدند با اجرای آیتم های گوناگون تجلیل کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از آیتم های این همایش اجرای بسیار زیبا و خوب هنرمند آبادانی است که روایتی از دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر را به همراه داشت و برای شنودگان و حاضرین در این برنامه بسیار تاثر برانگیز بود.

 

بحرینی اضافه کرد: خدا را سپاسگزاریم که تاکنون توانسته ایم قدردان زحمات ایثارگری های شهدا و خانواده های معظم آنها باشیم چرا که آنها با نثار جان خود درس مردانگی، صبر، استقامت و مقاومت را به ما آموختند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت بین المللی مرهون مجاهدت و از خودگذشتگی مردم آبادان و خرمشهر است تاکید کرد: اگر امروز در غزه، فلسطین، عراق، یمن، سوریه و دیکر کشورهای مسلمان شاهد مقاومت مردم آنها هستیم همه از مقاومت مردم منطقه آزاد اروند نشات می گیرد چرا که در دوران دفاع با دست های خالی به جهانیان معنی مقاومت را ثابت کردند و به اثبات رساندند.

 

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند به حضور فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در همایش میدان مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی های این برنامه حضور و سخنرانی سردار رحیم نوعی اقدم همرزم مرد میدان های مقاومت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که با سخنان خود و تعریف خاطرات دوران دفاع مقدس از آزادسازی خرمشهر مجلس را نورانی کرد.

 

وی همایش میدان مقاومت را محفل حماسه و هنر دانست و عنوان کرد: این برنامه گویای ضرورت پرداختن به هنر حماسی است، هنر حماسی ایجادگر انگیزش مبتنی بر حکمت معنوی با تاکید بر خردورزی، دشمن ستیزی، میهن‌دوستی، جوانمردی و ... است.

 

بحرینی خاطر نشان کرد: تلاش داریم تجمیع و تلفیق میان هویت میدان و مقاومت را به‌ عنوان الگو و روشی که شهدای گرانقدر در بحث مقاومت و ایستادگی داشتند و برای آیندگان ایران اسلامی به یادگار گذاشته اند را در سطح منطقه آزاد اروند و با حمایت‌های مدیران و مسئولان فرهنگی در سطح کشور تبیین کنیم و امید است که از برکات آن، حرکت به سمت تحقق تمدن نوین ایرانی اسلامی رقم بخورد.

 

وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم همواره رهرو شهدا باشیم و وصیت همه شهدا که پیزوی از ولایت و رهبری را سر لوحه همه اقداماتمان قرار دهیم.

 

کد خبر 1060260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha