حداکثر تبلیغات انتخابات باید در رسانه ملی، رسانه‌های استانی و فضای مجازی شکل بگیرد

عرف با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تجمع در مکان‌های مسقف نخواهیم داشت به غیر از ستاد‌های نامزد‌ها که بر اساس رنگ بندی شهر‌ها صورت می‌گیرد، گفت: حداکثر تبلیغات باید در رسانه ملی، رسانه‌های استانی و فضای مجازی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور شب گذشته (سه شنبه 4 خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در این دوره حداکثر تبلیغات باید در رسانه ملی، رسانه‌های استانی و فضای مجازی شکل بگیرد، گفت: ساعت ۲۳ دوشنبه 3 خرداد که شورای نگهبان اسامی را اعلام کردند در اولین فرصت وزیر کشور ستاد ویژه‌ای را تشکیل داد البته به لحاظ ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور ۲ روز فرصت دارد که بعد از اعلام اسامی آن را منتشر کند؛ ولی ما کمتر از یک روز اسامی را منتشر کردیم. بر این اساس عملاً ما وارد مرحله تبلیغات خواهیم شد که تبلیغات هم ضوابط خاص خود را دارد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کشور در شرایط کرونایی قرار دارد اقداماتی در ستاد ملی مدیریت کرونا صورت گرفت و پروتکل مربوطه با کارشناسی و همکاری وزارت بهداشت صورت گرفت، ادامه داد: نهایتاً در اول خرداد در ستاد مصوب و ابلاغ شد و بر اساس آن تبلیغات را باید مدیریت کنیم.

 

عرف با تاکید بر اینکه در این دوره، تجمع در مکان‌های مسقف نخواهیم داشت به غیر از ستاد‌های نامزد‌ها که بر اساس رنگ بندی شهر‌ها صورت می‌گیرد، گفت: بر این اساس در شهر‌های زرد ۳۰ نفر، شهر‌های نارنجی ۲۰ نفر و در شهر‌های قرمز ۱۵ نفر امکان حضور در ستاد‌های نامزد‌ها را خواهند داشت.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه اصل بر این است که از مکان‌های روباز مانند استادیوم‌ها یا محیط‌های دانشگاهی استفاده کنیم، افزود: نامزد‌ها به خصوص رؤسای ستاد‌های مرکزی و استانی حتماً پروتکل‌های بهداشتی را ملاحظه کنند چون این دستورالعمل‌های بهداشتی برای سلامتی خود و مردم می‌باشد که مبنای کار است.

 

عرف با اشاره به اینکه در کمیسیون تبلیغات دادستان یا نماینده، وزیر کشور یا نماینده و سایر افرادی که تعیین شده اند حضور دارند و بیشتر نظارت بر تبلیغات را در بخش رسانه‌ها مدنظر خواهند داشت، تصریح کرد: در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت بر عهده وزارت بهداشت است، ولی استانداران و مسئولین استانی باید نظارت کافی انجام دهند و از ظرفیت رسانه ملی که برنامه‌های متنوعی برای نامزد‌ها تدارک دیده و همچنین از ظرفیت صدا و سیمای استان‌ها در صورت سفر نامزد‌ها هم استفاده می‌شود و ظرفیت فضای مجازی هم در اختیار است. در این ماه اگر درگیر پیک بیماری شویم عملاً تأثیر در مشارکت و سلامتی مردم خواهد داشت.

کد خبر 1060307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha