انتخابات شوراهای اسلامی در ۵۳ شهر و ۲۱۷۲ روستای گیلان برگزار می‌شود

قاسم‌نژاد از برگزاری دوره‌های آموزشی برای برگزارکنندگان انتخابات در گیلان و مشخص شدن شعبات اخذ رأی خبر داد و گفت: انتخابات این دوره شوراهای اسلامی در ۵۳ شهر و ۲ هزار و ۱۷۲ روستای استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمود قاسم‌نژاد» شامگاه(سه‌شنبه،۴ خرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همواره در ایام انتخابات و جهت ایجاد شور انتخاباتی در بین مردم اقداماتی نظیر ارتباط گرفتن با اساتید دانشگاه، علما، رأی اولی‌ها و نظایر این انجام می‌شود اظهار داشت: انتخابات این دوره شوراهای اسلامی در 53 شهر و 2 هزار و 172 روستای استان گیلان برگزار می‌شود. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در پاسخ به این پرسش که روند آغاز انتخابات امسال در استان چگونه بوده است عنوان کرد: ما در آستانه برگزاری انتخابات بزرگ ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان گیلان هستیم و مقدمات آن فراهم شده است.

 

قاسم‌نژاد با بیان اینکه به غیر از سه حوزه یاد شده انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز در برخی نقاط کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: فرآیند انتخابات این دوره 28 خرداد برگزار و با دستور وزیر کشور اجرا می‌شود و در گیلان نیز توسط همکاران در سطح 17 فرمانداری و 44 بخش در سراسر استان شروع شده است.

 

وی از برگزاری انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر در 53 شهر  استان گیلان خبر داد و اذعان کرد: داوطلبان در این 53 شهر برای تصدی 281 کرسی شورای شهر با یکدیگر رقابت می‌کنند از طرفی انتخابات شوراهای اسلامی روستا هم در 2 هزار و 172 روستای استان گیلان برگزار می‌شود. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه 6 هزار و 694 کرسی در شوراهای روستایی استان وجود دارد اضافه کرد: نامزدهای این دوره از انتخابات شوراهای روستایی استان گیلان برای عضویت در این بخش با هم به رقابت می‌پردازند.

 

قاسم‌نژاد از اتمام مراحل ثبت‌نام داوطلبان، بررسی صلاحیت‌ها، هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات این دوره در سطح شهرستان‌های استان گیلان خبر داد و یادآور شد: همکاران ما فرآیند تامین شعب اخذ رأی در سراسر استان گیلان را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در حال حاضر هم این شعبات مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه مرحله آمادگی و جلب نیروهای همکار به عنوان اعضای شعب اخذ رأی در استان گیلان در حال انجام است ابراز داشت: به واسطه شیوع ویروس کرونا این اتفاق از طریق پرتال فرمانداری‌ها انجام می‌شود و به بیان دیگر تدابیری اتخاذ شد تا به منظور جلب مشارکت همکاران ما در حوزه‌های اجرایی این افراد بتوانند از این طریق ثبت‌نام و برای انتخابات اعلام آمادگی کنند. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان پرهیز از تجمعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای آماده کردن فرآیند برگزاری انتخابات را طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در مرکز گیلان شهر رشت شورای یازده نفره و در پنج شهر استان هم شورای هفت نفره تشکیل خواهد شد.

 

قاسم‌نژاد با بیان اینکه در 47 شهر استان گیلان شورای پنج نفره تشکیل می‌شود اضافه کرد: در جریان برگزاری انتخابات سراسری شوراهای اسلامی شهر و روستا خاصه در منطقه گیلان تعداد 2 هزار و 83 روستا دارای شورای سه نفره و 89 روستا در سطح استان نیز شورای پنج نفره خواهند داشت.

 

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا برای برگزارکنندگان انتخابات دوره‌های آموزشی برگزار شده است افزود: این دوره‌های آموزشی برای فرمانداران، بخشداران، کارشناسان امور اجتماعی فرمانداری‌‌ها و بخشداری‌‌ها در امر انتخابات، کارشناسان فناوری اطلاعات و معاونان سیاسی و اجتماعی فرمانداری‌‌ها برگزار شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی انتخابات هم‌اینک هم در سطح استان در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: طبعا این فعالیت‌های انتخاباتی که نوعی آموزش است در اختیار داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرار می‌گیرد تا آنان از نحوه فعالیت انتخابات خود از طریق وزارت کشور آگاه شوند.


 

کد خبر 1060316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha