انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه جهت اشتغال مددجویان کمیته امداد خوزستان

شیبه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه میان کمیته امداد، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سازمان فنی و حرف‍ه‌ای به منظور آموزش، اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان در طرح‌ها و پروژه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد.

«جمال شیبه» امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه کمیته امداد، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و سازمان فنی و حرف‍ه‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور آموزش، اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب منعقد شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: در این راستا کمیته امداد باید نسبت به شناسایی مستمر واجدین شرایط در دوره‌های مهارت‌آموزی مورد نیاز پیمانکاران و معرفی مددجویان متقاضی اشتغال واجد شرایط به سازمان فنی وحرفه‌ای جهت آموزش و آزمون اقدام کند.

 

وی به تعهدات شرکت نفت اشاره کرد و ادامه داد: اجرای برنامه‌های توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، افزایش فرصت‌های شغلی در مشاغل تکنیسین پیمانکاران شرکت نفت و توسعه زمینه‌های مشترک همکاری آموزشی علمی پژوهشی فناوری در حوزه‌های فعالیت شرکت استفاده بهینه از ظرفیت‌های افزایش سطح دانش فنی و ایمنی نیروها از جمله این تعهدات است.

 

شیبه اضافه کرد: همچنین باید شرکت‌های پیمانکاری در قرارداد در پیمان‌های جدید به استفاده از نیروهای دارای گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای بخشی از نیاز خود را از فراگیران معرفی شده از سوی کمیته امداد حداقل ۱۰ درصد تامین کند.

 

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای نیز باید نسبت به توسعه دانش فنی و مهارتی نیروهای کاردان جهت شرکت‌های پیمانکار در پیمان‌های جدید شرکت نفت، همکاری در استقرار به‌کارگیری و نظارت ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای نیروهای شاغل اجرای آزمون‌های تعیین صلاحیت و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز و تهیه فضای به کارگاه آموزشی اجرای آزمون و صدور گواهی اقدام کند.

 

کد خبر 1060496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha