نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰/۹ رسید

صمیمی دوست از کاهش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰/۹ درصد خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۲ به میزان ۱۶/۵ درصد بود و در سال ۱۳۹۹ به ۱۰/۹ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید حشمت اله صمیمی دوست» امروز (۵ خرداد ماه) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این پس مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان با ثبت در سامانه بهین یاب مورد بررسی دستگاه مربوطه، سیستم بانکی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار می گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: صاحبان بنگاه های اقتصادی استان مشکلات واحدهای تولیدی خود را وارد سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت کنند و دستگاه اجرایی و سیستم بانکی موظف شدند به طور روزانه این سامانه را بررسی و برای رفع مشکلات اقدامات لازم را به کار گیرند.
 

صمیمی دوست تصریح کرد: آن تعداد از واحدها که مشکلات آنها در سیستم بهین یاب قابل رفع نباشد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار خواهند گرفت و براساس دستورالعمل ها، تصمیم های نهایی و لازم در رابطه با آنها اتخاذ می شود. 
 

به گفته وی، ثبت مشکلات واحدهای تولیدی در این سامانه با هدف دقت و سرعت بیشتر جهت بر طرف کردن موانع و مشکلات آنها صورت می گیرد.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بیکاری استان به ۱۰/۹ درصد خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۲ به میزان ۱۶/۵ درصد بود و در سال ۱۳۹۹ به ۱۰/۹ درصد کاهش پیدا کرد.
 

صمیمی دوست ادامه داد: پیگیری یارانه حقوق و دستمزد واحدهای مشکل دارد و معرفی آنها به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر موضوعات این نشست بود.
 

وی گفت: در خصوص یارانه حقوق و دستمزد درخواست واحدهای تولیدی مشکل دار برای بررسی اولیه در سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ثبت و جهت بررسی نهایی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده می شود.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این یارانه جهت تثبیت اشتغال بوده و ملاک عمل دستورالعمل مربوطه است. 
 

گفتنی است در این نشست، بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با حضور صاحبان آنها از دیگر موضوعات نشست بود که چهار طرح تولیدی کارخانه شن و ماسه در گچساران، پرورش ماهی سردابی در بویراحمد، مرغداری گوشتی در بهمئی و سردخانه زیر و بالای صفر درجه در شهرستان بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1060529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha