فرهنگ صرفه‌جویی توسط ائمه جمعه در جامعه ترویج شود

هیوا لهونیان گفت: ائمه جمعه با نفوذ کلامی که دارند باید در ترویج فرهنگ صرفه جویی در بین جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در گردهمایی ائمه جمعه استان کردستان که با موضوع انتخابات در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی به مردم و جامعه دارند.

 

وی افزود: استمرار و پایداری انرژی برق از وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان است و با توجه به شرایطی که در توزیع نیروی برق در استان پیش آمده است که نیازمند همکاری مردم است.

 


لهونیان با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته باید سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش های دیگر تولید برق انجام می‌گرفت اما این کار عملی نشد خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش کم در سال‌ گذشته۶۰درصد نیروگاه‌های آبی ما غیرفعال شده است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: سال گذشته حدود۶میلیارد دلار باید در بخش تاسیس نیروگاه‌های تولید برق هزینه صرف می‌شد که این اعتبار به بخش‌های دیگر منعطف شد.

 


لهونیان افزود: در خانه‌های ما پنج برابر کشورهای اروپایی برق مصرف می‌شود و این عدم صرفه‌جویی مشکلات حال حاضر را به همراه دارد.

 


وی با اشاره به اینکه متاسفانه در مرحله بد مصرفی قرار داریم، یادآورشد: نیاز است تا جامعه را در صرفه‌جویی در منابع انرژی مانند برق، گاز، آب و غیره آگاه کنیم.

 


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: طبق گزارشات امسال گرمترین سال در یک قرن اخیر محسوب می‌شود و روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت لذا اگر همکاری مردم را داشته باشیم به خواسته‌هایمان دست خواهیم یافت.

 


لهونیان خاطرنشان کرد: ائمه جمعه با نفوذ کلامی که دارند باید در ترویج فرهنگ صرفه جویی دراقشار بین جامعه تلاش کنند.

 


وی افزود: حدود۶۷۰ هزار مشترک در استان داریم که اگر هر خانوار در حد یک لامپ ۱۰۰وات صرفه جویی کند مشکلات قطعی برق را نخواهیم داشت.

 


لهونیان اظهار کرد: بی مسئولیتی برخی مسئولین استان در عدم صرفه جویی نیروی برق در ادارات باعث فشار بر سیستم توزیع برق شده است و چنانچه افزایش یابد برق ادارات پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

 


وی افزود: نباید به هیچ وجه برق منازل قطع شوند و متاسفانه رمز ارز‌ها یکی دیگر از عوامل فشار بر توزیع نیروی برق هستند و باید هرطور شده جمع‌آوری شوند.

کد خبر 1060556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha