مشارکت گسترده مردم آذربایجان‌شرقی در « مهرواره محله همدل»

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حدود ۲۸۰۰ مساله و مشکل توسط مردم با اجرای طرح مهرواره محله همدل در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» امروز به همراه مدیران کل تبیلغات اسلامی آذربایجان غربی و اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ سازی طرح مشکلات و بیان مساله توسط مردم با برگزاری جشنواره «مهرواره محله همدل»رویکردی مشارکت محور در قالب انتقاد غیرمستقیم است که تنها به بیان مشکل و نقایص نمی پردازد بلکه با احساس مسئوولیت و همدلی تلاش می‌کند دلسوزانه مشکل را رصد کرده و نسبت به رفع آن به ارایه راهکار بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این سازمان با ارایه این مدل جدید تلاش می کند تا حل مشکلات حوزه های مختلف محلات و شهرها توسط خود شهروندان شناسایی شده و برای رفع این مشکلات مدل گفتمانی حل مساله را نهادینه کند تا بدون دغدغه مسائل یاد شده برطرف و زمینه توسعه در ابعاد مختلف مهیا شود.

وی گفت: حدود ۲۸۰۰ مساله و مشکل توسط مردم با اجرای طرح مهرواره محله همدل در این استان ثبت شده است و تا ۲۰ خرداد ماه جاری دریافت این مسائل و راهکارهای آنها ادامه خواهد داشت. 

شعبانی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح مردم برای مشکلات ارسال شده توسط خودشان اعلام آمادگی کردند تا برای رفع مشکلات خودشان اقدام کنند و این موضوع نشان دهنده رغبت مردم برای رفع مشکلات شهرستانی، استانی و ملی است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین مشکلات مطرح شده مربوط به مسایل اقتصادی بوده است، افزود: این طرح در سه بخش شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود و در نهایت به سه برگزیده کشوری که بهترین راهکار عملی برای رفع بزرگترین مشکل اعلام شده هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان اهدا می شود. 

کد خبر 1060654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha