شناسایی ۱۰ هزار روستا در طرح جامع محرومیت‌زدایی/ ۱۵ هزار پروژه کوچک و زودبازده در کشور اجرا شد

زهرایی گفت: سال گذشته ۱۵ هزار پروژه کوچک و زودبازده با اعتبار ۹۶۷ میلیارد تومان آغاز شد که ۱۲ هزار و ۸۰۰ طرح به اتمام رسیده و بقیه در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» شامگاه (۵ خرداد) در آیین افتتاح ساختمان ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: اولویت نخست محرومیت زدایی در روستا‌ها تأمین آب شرب و کشاورزی  است که به دلیل خشکسالی ۲۰ ساله در خراسان جنوبی بیش از ۵۰ درصد پروژه های محرومیت زدایی در این زمینه است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اجرای طرح جامع محرومیت زدایی مردم‌پایه در قالب هم افزایی بین نهاد‌ها و مشارکت حداکثری مردم و گروه‌های جهادی، افزود: در این طرح ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و هزار و ۱۰۰ محله حاشیه شهر به مدت پنج سال مورد هدف اجرای پروژه‌های مختلف است.

 

زهرایی ادامه داد: سال گذشته ۱۵ هزار طرح کوچک و زودبازده با تعامل دستگاه‌های مختلف و اعتبار ۹۶۷ میلیارد تومان آغاز شد که ۱۲ هزار و ۸۰۰ طرح به اتمام رسیده و بقیه در دست اجراست.

 

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منابع خوبی برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی دیده شده است، ادامه داد: در جدول ۱۷ لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و در جدول ۱۰ که مربوط به آب و راه روستایی است هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان پیش‌بینی شده است.

 

زهرایی با تأکید بر اینکه طرح‌هایی که بین بسیج سازندگی و دستگاه‌های متولی به تفاهم رسیده در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و اجرایی می‌شود، افزود: برای تامین علوفه دام در شرایط خشکسالی خراسان جنوبی به دنبال این هستیم که با فعال کردن گروه‌های جهادی علوفه را در خوزستان برداشت کنیم و با خط ریلی تا طبس حمل شود و داخل استانی با کامیون توزیع کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه با اشاره به اینکه شعار ما همگرایی و هم‌افزایی است، تصریح کرد: اگر همه اقدامات مختلف محرومیت‌زدایی که انجام می‌دهیم با نیت الهی نباشد، اثر جزئی از خود بر جا می‌گذارد.

 

زهرایی بیان کرد: مابه عنوان جبهه جهانی خدمت‌رسانی جهادی اعلام کردیم هر جایی که مظلومی به دنبال کمک باشد، جهادگران ما از مرز جغرافیایی عبور می‌کنند و مقوم جبهه مقاومت برای تمام مسلمانان خواهیم شد.


وی گفت: جنگ اخیر در غزه نشان داد که چیزی که مقوم پیروزی تمدن اسلامی است، ایمان قوی و استوار است و  پیروزی جبهه مقاومت با پرچمداری سردار حاج قاسم سلیمانی نیز با تفکر و رویکرد قرآنی رقم خورد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در  جنگ اقتصادی و جنگ فقر و محرومیت هنوز موفق نشده‌ایم، افزود: شهدا کار خودشان را در حوزه نظامی و دفاع از کشور به خوبی انجام دادند و امروز ما باید با اسلحه ایمان و ولایتمداری برای حل این مشکلات تلاش کنیم تا به پیروزی برسیم.

 

وی در پایان به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به خیمه ولایت و کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: انقلاب بدون مردم هویت اصلی ندارد و باید مشارکت مردم را در صحنه‌های مختلف افزایش دهیم چرا که مردم راه‌حل مشکلات کشور هستند.

کد خبر 1060687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha