رسالت کانون های مساجد توجه به مسئله آسیب های اجتماعی است / طرح تربیتی چکامه اجرایی می شود

سقاء گفت: رسالت نوین کانون های مساجد توجه به مسئله آسیب های اجتماعی در سطح محلات است تا مشکلات این حوزه را با محوریت مساجد حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (6 خردادماه) در نشست تخصصی مربیان تربیتی چهره به چهره و طرح چکامه گفت: متاسفانه افزایش آسیب های اجتماعی در اشکال مختلف نشان می دهد که باید فعالان فرهنگی در این عرصه حضور چمشگیری داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: رسالت نوین کانون های مساجد توجه به مسئله آسیب های اجتماعی در سطح محلات است تا مشکلات این حوزه را با محوریت مساجد حل کند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: مساجد از دیر باز مرجع کاهش معضلات در جامعه اسلامی بودند و در دوران انقلاب اسلامی نیز شاهد هستیم که مساجد مرکز هدایت و راهنمایی انقلابیون و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس مقر فرماندهی مقابله با دشمنان کشور و هم اکنون نیز در دوران بیماری کرونا مرکز بسیاری از فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه برای حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا است.

 

سقاء خاطر نشان کرد: دغدغه آسیب های اجتماعی به شکل های نوین در نهادهای فرهنگی مطرح است و کانون های مساجد باید به عنوان عضو فعال در عرصه فرهنگی عمومی جامعه حضور چشمگیری در کاهش این دغدغه ها داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: مساجد قلب تپنده محلات هستند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حال حاضر می تواند حضور افراد را در برنامه های فرهنگی ترغیب کرد تا زمینه کاهش آسیب اجتماعی فراهم شود.

 

طرح فرهنگی تربیتی چکامه اجرایی می شود

در ادامه این نشست، «حسن مهدوی» با اشاره به اینکه مربیان طرح چهره به چهره نقش سازنده در برگزاری نشست های تربیتی در مساجد دارند، اظهار داشت: طرح چکامه با اولویت مقابله با آسیب های اجتماعی با مشارکت مربیان طرح تربیتی چهره به چهره پیش بینی شده است که می تواند تاثیر خوبی با حضور افراد محله در مساجد داشته باشد.

 

مجری استانی طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه افزود: طرح چکامه با همدلی نهادهای مختلف فرهنگی و ذیربط در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با اعتیاد و سایر ارگان ها برای کاهش آسیب های اجتماعی همکاری خواهد کرد.

کد خبر 1060783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha