تربیت هنرمند متعهد با برگزاری جشنواره طنین مسجد/ ضرورت تقویت موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی در عرصه سینما

کشمیری گفت: درصدد هستیم با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی در عرصه هنر سینما تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» ظهر امروز (پنجشنبه 6 خرداد) در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در استان گلستان در حال برگزاری است که این جشنواره ملی با همت کانون فرهنگی و هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) گرگان کلید خورد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: این جشنواره مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته و در بین جشنواره های به نام کشور قرار گرفته است.

 

کشمیری با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی است، افزود: درصدد هستیم که موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی با برگزاری این جشنواره در عرصه هنر سینما تقویت شود.

 

وی افزود: ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به حوزه فیلم و فیلمسازی از دیگر اهداف ما در برگزاری این جشنواره به شمار می رود و درصدد هستیم که بتوانیم هنرمندان متعهد را تربیت کنیم.

 

این مقام مسئول متذکر شد: رفتار اجتماعی، حقوق همسایه، کسب و کار حلال و حرام، سحرخیزی، ازدواج آسان و پوشش اسلامی و غیره از موضوعاتی است که در سبک زندگی اسلامی و ایرانی این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

 

کشمیری تاکید کرد: با وجود اپیدمی کرونا یک هزار و 45 اثر به این جشنواره ارسال شده است و در نخستین سال 89 اثر به این جشنواره رسیده که شامل 89 اثر در بخش نماهنگ ، 648 اثر فیلم داستانی، 153 اثر فیلم مستند و 19 اثر در بخش انیمیشن و نماهنگ، 166اثر در بخش فیلمنامه و یک اثر در بخش تحقیق و پژوهش است.

 

وی به برگزاری پنج کارگاه آموزشی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: خانم انسیه شاه حسینی از نویسندگان و کارگردان برجسته کشور، آقایان جهانگیر الماسی و فرهاد قائمیان از بازیگران توانمند سینما و آقایان مسعود امامی و الله قلی نظری از هنرمندان عرصه فیلم و سینما گلستانی در بخش داوران استفاده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه 65 میلیون تومان جایزه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، افزود: در طول سال های اخیر میزان صندلی های سینما در استان گلستان دو تا سه برابر افزایش یافته است.

 

کد خبر 1060807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha