عزمی در مسئولان برای حمایت از ورزش زورخانه ای نیست

شاکری گفت: شهرداران زیر ۱۰۰ هزار نفر موظف هستند که نسبت به احداث زورخانه اقدام کنند اما در بسیاری از شهرهای خراسان جنوبی هیچ زورخانه ای وجود ندارد و متاسفانه عزمی بین مدیران و مسئولان استان جهت ترویج این ورزش دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «هومر شاکری» امروز (5 خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: 17 شوال یک روز تاریخی است که در تقویم ایران اسلامی به نام روز «فرهنگ و منش پهلوانی» نامیده شده است.

 

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی با اشاره به ساخت زورخانه بین المللی خراسان جنوبی گفت: این زورخانه در ۸ هزار متر مربع زمین با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در حال احداث است.

 

وی در خصوص اجرای طرح «هر خانه یک زورخانه» در ایام مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: به نوعی مسجد دوم ما زورخانه است و اگر زورخانه ها باز شود می توان لذت همدلی و ایثار را بین جوانان و نوجوانان را احساس کرد.

 

شاکری با بیان اینکه ۲۴ زورخانه در خراسان جنوبی فعالیت دارند، افزود: زورخانه جدیدی در شهرستان طبس با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان افتتاح شده است تا جوانان با فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای آشنا شوند.

 

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی چند ماه اخیر شاهد جذب بسیاری از جوانان و نوجوانان خراسان جنوبی به سمت ورزش پهلوانی و زورخانه ای بودیم و این یکی از برکات دوران شیوع کرونا است.

 

وی با اشاره به اینکه به اینکه برخی از دستگاه های اجرایی استان نسبت به ورزش پهلوانی و زورخانه ای کم کاری می کنند، ادامه داد: امیدواریم دستگاه های اجرایی پای کار بیایند و مطالبه مبالغ مختلف نکنند و اجازه بدهند که ورزش باستانی کار خود را در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی انجام بدهد.

 

شاکری در پایان گفت: شهرداران زیر ۱۰۰ هزار نفر موظف هستند که نسبت به احداث زورخانه اقدام کنند اما در بسیاری از شهرهای خراسان جنوبی هیچ زورخانه ای وجود ندارد و متاسفانه عزمی بین مدیران و مسئولان استان جهت ترویج این ورزش دیده نمی شود.

کد خبر 1060813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha