باید کاری کنیم در حوزه دفاع مقدس مخاطبان ما همه اقشار جامعه باشند

حسینی گفت: در حوزه هنری، ۱۴ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس جمع‌آوری شده یعنی ما در این حوزه کم کار نبودیم ولی اینکه چرا آنطور باید مورد توجه جوانان ما قرار نگرفته سوال است.جوانان، آینده سازان کشور هستند باید اطلاعات کافی درباره دفاع مقدس دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید اعظم حسینی» امروز(۶خرداد) در نشست نقد و بررسی کتاب« من می آیم»  خاطرات «سیده زهرا حمیدی» همسر سردار شهید «سید منصور نبوی» که به همت حوزه هنری مازندران درسالن کنفرانس شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال برگزاری است، بیان کرد: متولیان این کتاب از سال ۱۳۸۸ تاکنون پیگیر بودند و دلسوزانه و خالصانه برای به سرانجام رسیدن این کتاب تلاش کردند.

مسئول واحد بانوان دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و نویسنده کتاب «دا» افزود: اگر تک تک ما این دغدغه را داشتیم قدم‌ها به جا برداشته می‌شد، الان شاهد این نبودیم که بسیاری از سخنان و خاطره‌ها تنها در دل بماند بلکه به رشته تحریر در می‌آمد، وقتی که جامعه فرهنگی به نقش خود درست عمل نکند انتظاری نیست که شاهد مستند نگاری باشیم.

 

حسینی یادآور شد: ما در ابتدا خودمان را بسیجی می‌دانیم و سپس خادم، در کتابخانه تخصصی حوزه هنری، ۱۴ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس جمع‌آوری شده که نشان‌دهنده این است که ما در این حوزه کم کار نبودیم ولی اینکه چرا آنطور که باید مورد توجه جوانان ما قرار نگرفته و وارد جامعه نشد سوال است.

 

وی اعلام کرد: از میان آن ۱۴ هزار عنوان کتاب مفختریم که بگوییم ۱۴۰۰ کتاب توسط نویسندگان زن به رشته تحریر درآمده که در راستای فرصتی که جمهوری اسلامی در این زمینه به بانوان داد اتفاق افتاد‌.

 

حسینی عنوان کرد: آنچه که باید مورد اهتمام قرار بگیرد چگونه نوشتن و اینکه چرا باید نوشت است، توجه به نوشتن درست، در همه حوزه‌ها منجر به تولید علم می‌شود.

 

وی با اشاره اینکه مدیرکل صنایع چوب و کاغذ مازندران شاید وظیفه ذاتی نداشت که این جلسه را برگزار کند چون از دستگاه‌های ذیربط حوزه نویسندگی و کتاب نیست، گفت: ولی اینکه توجه داشتند جای تقدیر دارد‌، استفاده از همه ظرفیت‌ها و رقم خوردن این اتفاقات در این عرصه ضروری است.

 

حسینی تاکید کرد: آن چیزی که دشمن ما با دقت و پیگیری زیاد پیگیر آن است این است که بداند توانمندی جبهه اسلام در چه حوزه‌ای است، که این چنین بود که تجهیزات و سرمایه‌های فکری دشمن را زمین زد، دشمن در حال نزدیک شدن به ایدئولوژی ما و به‌دست آوردن آثار و مستندات به شیوه ما و تجهیز ارتش خودش است و شاید ما در حال دور شدن از آن هستیم.

 

مسئول واحد بانوان دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری اضافه کرد: چگونه و خوب نوشتن شاید کار آسانی نبود ولی الان نمونه‌های موفقی داریم همچون وجود این ۱۴ هزار کتاب، که بدون استاد راهنما  امکان نگارش داریم، برای دو جلدی شدن این کتاب در آغاز کار تصمیماتی گرفته شد ولی اینکه آیا دومین جلد به همین انداره خواندنی بود یا خیر و سوالاتی دیگر موجب شد به همین یک جلد اکتفا کنیم و اینکه چرا حجیم است، به مباحث اولیه مربوط می‌شود چون یک بار می‌خواستیم حقیقت زندگی این خانواده را از صفر به‌صورت ویژه شناخته و روایت کنیم.

 

وی افزود: اینکه چطور این بانو (سیده زهرا حمیدی) به نقطه‌ای می‌رسد که می‌تواند الگو شود و بدون بحث‌های تشریفاتی و شعار وارد این عرصه شود به این نیاز داریم که حقیقت این زندگی در یک جلد پیاده شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: اکثر کتاب‌هایی که از بخش ما منتشر می‌شوند حجیم هستند، اینکه کلمات کنار هم به این شکل و شمایل درآمده کار سختی بود، کتاب بخش محتوایی و شکلی دارد که شاید در ظاهر نگارش آن کار راحتی باشد.

کد خبر 1060894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha