رسانه ها نقش مهم و اساسی در جهت دهی به افکار عمومی ایفا می کنند

احمدی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهم و اساسی در جهت دهی به افکار عمومی ایفا می کنند گفت: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی دارای جایگاهی بسیار اثرگذار در تحقق وعده‌های منتخبان و مطالبه گری از آنان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شاپور احمدی» امروز (پنج شنبه 6 خرداد) در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: حدود 21 روز دیگر فرایند رای گیری از مردم برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و رستا آغاز می‌شود.

 

فرمانده سپاه آبادان از شکل گیری شور انتخاباتی در این ایام خبر داد و افزود: نیاز است طی این 21 روز باقی مانده تا آغاز فرایند رای گیری اصحاب رسانه که به نوعی نخبگان جامعه تلقی می شوند باید تلاش کنند تا انتخابات پر شوری را با حضور حداکثری مردم داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: دشمنان به هر نحوی تلاش می کنند تا حضور حماسی مردم ایران اسلامی را با ترفندهای رسانه ای و بایکوت خبری کم رنگ نشان دهند و آن را از دید جهانیان مخفی نگه دارند و به آن هر چه بیشتر ضربه وارد کنند.

 

احمدی اضافه کرد: پیش تر دو نوع رسانه در کشور وجود داشت یک نوع رسانه تریبون های نماز جمعه، منبرها، هیات ها، نشست ها، همایش ها، کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و ... بود که همه این‌ها به دلیل بیماری کرونا تعطیل شده اند و بسیار ضعیف و کم تعداد ممکن است فعالیت هایی نیز در نقاط مختلف داشته باشند چرا که هم تابع مقررات ستاد کرونا هستند اما متاسفانه این تریبون به نحوی طی یکسال گذشته در سراسر کشور خاموش شده است.

 

وی از رسانه و فضای مجازی به عنوان دومین تریبون کشور یاد کرد و ادامه داد: تریبون رسانه و فضای مجازی طی یکسال گذشته تاکنون بسیار پر مخاطب و پر رنگ تر شده و بسیاری از امورات و زندگی روزمره مردم بر مبنای استفاده از این ظرفیت شده است.

 

فرمانده سپاه آبادان با بیان اینکه رسانه های دیداری و شنیداری نقش مهم و اساسی در جهت دهی به افکار عمومی ایفا می کنند تاکید کرد: پیش از جریانات ناشی از بیماری کرونا نقش رسانه های دیداری و شنیداری پر رنگ بود اما با وجود این ویروس این رسانه ها سهم بسزایی را در این رابطه به خود اختصاص داده است.

 

وی ابراز کرد: رسانه‌ها به عنوان نهاد روشنگر می‌توانند با ورود به بحث‌های تخصصی در مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای دشمن مردم را برای حضوری پرشور در انتخابات راهنمایی کنند، همچنین آنها می توانند با برنامه ریزی تخصصی به برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی و بیان راه‌های تحقق رسیدن به وعده‌های نامزدها با شفافیت مقدمات حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنند.

 

احمدی رسانه ها را خط مقدم آگاهی بخشی در جامعه خواند و بیان کرد: رسانه ها نباید منفعلانه عمل کنند و مغلوب جوسازی رسانه های معاند شوند لذا می بایست ابتکار عمل دست رسانه های ما باشد و لازمه آن هم بالا بردن سطح سواد رسانه ای، بینش و بصیرت سیاسی مرتبط است.

 

وی انتخابات را رویداد و اتفاقی بزرگ در صحنه سیاسی و اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به توطئه چینی دشمنان در زمان انتخابات برای تضعیف نظام و عدم مشارکت مردم، حضور حداکثری مردم مهم است.

 

فرمانده سپاه آبادان با اشاره به تهدیدهای فزاینده علیه کشور بر لزوم حضور در صحنه همراه با حفظ وحدت و همگرایی ملی را بیش از پیش کرد و گفت: انتخابات مظهر آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه و خنثی سازی توطئه‌های دشمن است.

 

وی از برگزاری کلاس های روشنگری و هدایت سیاسی در سپاه آبادان خبر داد و عنوان کرد: این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شوند و در صدد هستیم تا اصحاب رسانه نیز از مسائل و مطالب روز عقب نمانند.

 

احمدی به اهمیت جایگاه رسانه‌ها در موضوع انتخابات و ایجاد شفافیت نیز اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی دارای جایگاهی بسیار اثرگذار در تحقق وعده‌های منتخبان و مطالبه گری از آنان و پل ارتباطی بین مردم و منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

 

وی اضافه کرد: رسانه ها می بایست خدمات نظام را به صورت واقعی و آنچه که هست به سمع و نظر مردم برسانند تا ضد انقلاب نتواند همه خدمات نظام را زیر سوال ببرد و مردم را دل سرد کند.

 

فرمانده سپاه آبادان تصریح کرد: رای هر فرد در سرنوشت شهر، روستا و کشور تاثیر گذار است، افرادی با ایجاد حربه های ضد انقلابی در تلاشند تا به جامعه تلقین کنند که یک رای چه تاثیری دارد، باید این مسئله را تبدیل به فرهنگ کنیم و بدانیم که دشمن می خواهد از چه راه هایی برای ضربه به نظام ورود پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کمتر از انتخابات ریاست جمهوری نیست یاد آور شد: ویترین خدمات نظام را باید در دهیاری ها و شهرداری را مشاهده کنیم و این خدمات زمانی مشاهده می شوند که افراد توانمند، متخصص، متعهد و سالم در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ورود پیدا کنند.

 

کد خبر 1060909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha