با الگوگیری از مدیریت اسلامی از مشکلات عبور می کنیم

زارع با بیان اینکه با الگوگیری از مدیریت اسلامی می توان از مشکلات عبور کرد گفت: وحدت، وفاق و همدلی توانسته آرامش را برای کشور به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت،  «ارسلان زارع» امروز (پنجشنبه، ۶ خرداد) در جلسه شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با گرامیداشت روز مقاومت ایثار و پیروزی، اظهار کرد: ملت ایران همواره قدردان ایثار ایثارگران، مجاهدان، رزمندگان خود در دوران دفاع مقدس و حال حاضر هستند.
 
 
استاندار گیلان همچنین با اشاره به فرارسیدن ارتحال امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اقتدار، عزت، سربلندی و آزادی ملت ایران، مرهون رهبری معمار کبیر انقلاب و مجاهدت آن امام عزیز است‌.
 
 
وی با بیان اینکه کشتی انقلاب در تلاطم مواج دریای تحولات منطقه ای و جهانی با درایت رهبر معظم انقلاب بیمه شده است، تاکید کرد: پیروزی، استمرار و اقتدار ایران مدیون این ملت بزرگ و انسجام، وحدت، وفاق و همدلی عمومی است.
 
 
زارع ملت ایران را بزرگترین رکن قدرت و اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: باید قدر این کشور عزیز و سربلند و نظام مردم سالاری دینی را بدانیم؛ وحدت، وفاق و همدلی توانسته آرامش را برای کشور به ارمغان بیاورد.
 
 
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز در آستانه مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی سال یعنی انتخابات قرار داریم، اظهار کرد: در هفته های پیش رو بیش از هر زمانی به آرامش نیاز داریم.
 
 
وی تصریح کرد: جامعه امروز در سایه وحدت و انسجام و با الگوگیری از مدیریت اسلامی می تواند از مشکلات عبور کند‌.
 
 
زارع با اشاره به اینکه خشکسالی، کمبود تولید برق و ازدیاد مصرف برق از موضوعات مهم و روز استان گیلان است، اظهار کرد: با این وجود، مشارکت مردم در سه سال سخت تشدید تحریم های ظالمانه استکبار، سبب شده تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
 
 
استاندار گیلان به مشارکت بخش خصوصی در پروژه های استان گیلان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با گزارش ها و بازدیدهای صورت گرفته، بیش از گذشته نسبت به مسیر توسعه از لحاظ نوع فعالیت، میزان تولید و ظرفیت اشتغال واحدها امیدوار هستیم.
 
 
وی با اشاره به اینکه موضوع گردشگری و میراث فرهنگی به لحاظ زیرساختی توجه ویژه ای داشته است، تصریح کرد: استان گیلان به سبب موهبت الهی و داشتن زیرساخت های گردشگری می تواند در این عرصه فعال باشد.
 
 
زارع به بازدید و افتتاح یکی از پروژه ها به همراه وزیر گردشگری در منطقه حیران آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از نمونه های همکاری دولت و بخش خصوصی است.
 
 
استاندار گیلان با بیان اینکه گردشگری می تواند در تحقق شعار سال اثرگذار باشد، گفت: قطعا با فروکش کردن کرونا، ظرفیت گردشگری بیشتر خود را نشان می دهد‌‌.
 
وی یکی از راه های اشتغالزایی برای جوانان را صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم طرح های زیادی در خصوص گردشگری به بهره برداری رسیده است.
 
 
زارع خاطرنشان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون کرونا در گیلان، نوروز سال آینده به مراتب بهتری از نظر فضای دید و بازدیدها و گردشگری خواهیم داشت.
 
 
استاندار گیلان با اشاره به اینکه همکاری همه نهادها در خصوص واکسیناسیون باید انجام شود، تصریح کرد: تاکید دارم که از تجمع افراد در مراکز واکسیناسیون پیشگیری شود و این اقدام با ثبت نام قبلی انجام شود.
 
وی با دعوت از عموم هموطنان برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، تاکید کرد:‌ بازگشت هزینه در زمان کوتاه از ویژگی سرمایه گذاری در این صنعت است.

زارع، خشکسالی کم‌نظیر و افزایش مصرف و استخراج رمز ارزها را از جمله دلایل قطعی‌ برق در روزهای اخیر دانست و گفت:‌ شرکت برق نسبت به ارزیابی و پایش مصرف ادارات، اقدام و در خصوص دستگاه های پرمصرف، ابتدا تذکر و در صورت عدم رعایت، قطعی برق را به مرحله اجرا گذارد.

استاندار گیلان به تلاش برای عدم قطع برق مشترکان خانگی اشاره و ضرورت همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف را خواستار شد و گفت: حفظ اشتغال و تولید همواره در اولویت است اما در برخی مقاطع ناگزیر به خاموشی واحدهای تولیدی بزرگ البته با اعلام زمانبندی و اطلاع رسانی دقیق به تولیدکنندگان هستیم.

وی همچنین به برخی برنامه ها همچون استفاده از پنل های خورشیدی یا انرژی های جایگزین در دستگاه های اجرایی و اعلام آمادگی برای حمایت از طریق منابع استانی اشاره و اظهار کرد: این اقدام به صورت مشابه در مراکز خدماتی یا مشترکان خانگی نیز می تواند به عنوان کاری ارزشمند ترویج و فرهنگ سازی شود.     

زارع در خاتمه سخنانش به مهمترین رویداد سیاسی - اجتماعی پیش رو یعنی انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات، مظهر اراده ملی و نمایش اقتدار نظام اسلامی در عرصه های بین المللی است و به منظور حفظ سلامت مردم متناسب با شرایط کرونایی، تمهید مقدمات برگزاری شایسته این فرآیند پیش بینی و آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار گیلان برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری را اولویت ستاد انتخابات کشور و نیز استان گیلان عنوان کرد و افزود: مجموعه ارکان دولت برای فراهم آوردن زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و نیز حراست و صیانت از آراء و حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان، تلاش می کنند و در این راستا سهل انگاری و مماشات پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر اجرای مر قانون توسط همه مجریان، ناظران و عوامل انتخابات و رعایت انصاف و عدالت ادامه داد: حفظ بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه استفاده از زمان و وقت اداری، امکانات دولتی دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی له یا علیه کاندیدایی خاص، مورد تاکید است.

زارع به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم و نیز اینکه انتخابات یک روز است اما تأثیرات آن برای چند سال است، اشاره و اذعان کرد: بسیاری از بدخواهان مردم و نظام به دنبال حضور حداقلی هستند اما همه موظف به بسترسازی برای افزایش مشارکت حداکثری هستیم.

کد خبر 1060927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha