پایمردی در عرصه فرهنگ و ادب/ یک کتاب و کارت پستال در کوچصفهان رونمایی شد

در آیین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه علیسرایی از یک کتاب و اولین کارت پستال رنگی کوچصفهان رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدرضا کوچصفهانی» در آیین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه علیسرایی با بیان اینکه از سال‌های گذشته آرزو داشتم کوچصفهان یک مجموعه فرهنگی ادبی داشته باشد گفت: خدا را شکر گذارم که در مقطع ۸۰ سالگی این آرزویم تحقق پیدا کرد.



پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر موسیقی گیلان با اشاره به اینکه حضور در این فضا که بوی فرهنگ و ادب و هنر می‌دهد بسیار مایه خوشحالی است گفت: در مقطعی که خیلی ها وقتی به هم می‌رسند فرهنگ را کم ارزش می دانند و به آن بی اعتنا هستند اما اهالی قلم و اندیشه توجهی به این حرف‌ها ندارند و به کار خودشان می پردازند.



وی افزود: این روزها اگر کسی به فکر فرهنگ و ادب باشد پایمردی را در این عرصه به نهایت رسانده است.



کوچصفهانی در ادامه اظهار امیدواری کرد: موسسه فرهنگ گیل با پیگیری اهالی اندیشه و ادب بتواند بیش از پیش در عرصه فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی این منطقه توانمند عمل کرده و محفلی برای فرهنگ دوستان باشد.



در ادامه این مراسم، پس از اعلام نتایج برگزیدگان جشنواره از کتاب داستان «مورچه فضایی و داستان های دیگر» نوشته نویسنده نوجوان کوچصفهانی «محمدحسین نظرخواه علیسرایی» رونمایی شد.



تصویرگری این کتاب بر عهده آمنه برزگر و فاطمه محمدی دلچه بوده و این کتاب توسط انتشارات گیل و دیلم به چاپ رسیده است.



همچنین از سوی مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان از اولین کارت پستال تمام رنگی کوچصفهان که تصویر منزل روستایی «احمد قلی زاده علیسرایی» در دهکده اسماعیل آباد علیسرای کوچصفهان بود، رونمایی شد. این خانه یکی از نمادهای منطقه بوده که در حال حاضر از بین رفته است. از این رو موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان به جهت حفظ فرهنگ و پاسداشت منطقه، کارت پستال آنرا در هزار نسخه چاپ کرده است.

کد خبر 1060984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha