۸ هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در خراسان رضوی ساخته می شود

تابش گفت:بنیاد مسکن در استان خراسان رضوی ۸ هزار واحد مسکونی محرومین را در حال ساخت دارد که تا کنون ۶ هزار واحد مسکونی محرومین را تکمیل و تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قوچان، «علیرضا تابش» امروز(۷ خرداد) در حاشیه‌ افتتاح شش هزارمین واحد مسکن محرومین استان در روستای کتلر شهرستان قوچان و در جمع خبرنگاران گفت:بنیاد مسکن در استان خراسان رضوی ۸ هزار واحد مسکونی محرومین را در حال ساخت دارد که تا کنون ۶ هزار واحد مسکونی محرومین را تکمیل و تحویل داده است.

 

رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکن باقی مانده که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود:سه هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال ۹۸ که بازسازی آن به عهده‌ بنیاد مسکن گذاشته شده و تقریبا بازسازی آن به پایان رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل محیط روستا نیز بازسازی خواهد شد، ادامه داد:همچنین روستاهایی که تعداد خانه های آنها بیشتر آسیب دیده شده باشند درکناربازسازی محیط روستا، طرح هادی نیز اجرا می شود.

 

تابش با تاکید بر اینکه ساخت مسکن خانواده‌هایی که دارای دو معلول باشند با کمک سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انجام می‌شود و امکانات ویژه ای در اختیار آنها قرار خواهیم داد، اظهارکرد: در سطح خراسان رضوی ۶۰۰ الی۷۰۰ خانواده دو معلولی وجود دارد که در حال ساخت این واحد های مسکونی در استان هستیم.

 

رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در برخی از مناطق زیر ۵۰ هزار نفر هم به بنیاد مسکن سپرده شده، گفت: حدود ۷۰ تا۸۰ هزار واحد مسکونی تدارک دیده شده که زمین این واحد های مسکونی از وزارت راه و شهرسازی گرفته می ‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه کنون ۵۰ هزار نفر را شناسایی کرده ایم که ودیعه خود را دریافت کرده و کار ساخت واحد های مسکونی آنها در جریان است، ادامه داد:با افزایش قیمت ساخت واحد های مسکونی در کشور، موضوع افرایش سقف وام ساخت واحد های مسکونی روستایی را در کمیسیون های مختلف دولت به ویژه کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم که با افزایش وام مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به سقف ۱۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

 

تابش تاکید کرد: امیدواریم تا پایان عمر این دولت موضوع افرایش وام ساخت مسکن روستایی در هیئت دولت طرح و به تصویب برسد که عملا با این موافقت سقف وام مسکن روستایی به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1061010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha