کاهش هزینه های تولید با ایجاد مراکز خرید گندم روستاهای «کودیان» و «آب پرده»

حقیقی گفت: ایجاد مراکز خرید گندم روستاهای «کودیان» و «آب پرده» شهرستان شیراز و تامین اعتبار مورد نیاز این مراکز با هدف تسهیل فرآیند تحویل گندم کشاورزان این مناطق و کاهش هزینه های تولید دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول حقیقی»، امروز (جمعه 7 خرداد) در ستاد هماهنگی برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان شیراز گفت: با اجرای مدیریت صحیح برداشت محصول، می توان از زیان کشاورزان کاست.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شیراز افزود: خشکسالی، سرمازدگی و سیل در سال زراعی جاری به شتوی کاران شهرستان شیراز  خسارت های سنگینی وارد کرده است.

وی اضافه کرد: لازم است تا با هماهنگی های بین بخشی، برداشت گندم و جو در سریع ترین زمان و با کمترین زیان کشاورزان به انجام برسد و با توجه به امکان کاهش تولید مزارع گندم و جو شهرستان شیراز، مدیریت بهینه برداشت محصول، امسال حائز اهمیت بیشتری است.

حقیقی تصریح کرد: همچنین باید ساز و کار لازم برای جلوگیری از قاچاق محصولات و فروش گندم خارج از مراکز دولتی تعیین شود و با هدف جلوگیری از قاچاق گندم، مصوبات استانی و شهرستانی ستاد هماهنگی برداشت محصولات باید مورد پیگیری و اجری جدی قرار داشته باشد.

معاون فرماندار شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پیگیری مشکلات مرکز خرید گندم «خان زنیان» گفت:  ایجاد مراکز خرید گندم روستاهای «کودیان» و «آب پرده» و تامین اعتبار مورد نیاز این مراکز با هدف تسهیل فرآیند تحویل گندم کشاورزان این مناطق و کاهش هزینه های تولید دنبال خواهد شد.

کد خبر 1061038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha