برخورد با مفسدان موجب مشارکت بالای مردم در انتخابات می شود

حجت الاسلام خضری گفت: امروز وقتی صحبت های مردم را می شنویم، مشاهده می کنیم که آنچه مشارکت مردم را در انتخابات بالا می برد برخورد با مفسدان و رد صلاحیت فاسدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مهدی خضری» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۷ خرداد) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود و در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس از کلیت و چهره مجلس تقدیر کردند، البته برخی سعی کردند چهره انقلابی مجلس را تخریب کنند که هدف آنها ناامید کردن مردم از انتخاب دولت جوان و حزب اللهی بود.

 

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: امروز وقتی صحبت های مردم را می شنویم، مشاهده می کنیم که آنچه مشارکت مردم را در انتخابات بالا می برد برخورد با مفسدان و رد صلاحیت فاسدان است و این منطق غلطی است که فاسدان را بیاوریم تا مشارکت افزایش می یابد.

 

وی افزود: در روزهای گذشته احراز صلاحیت ها اعلام شد ولی جریان رسانه ای نظام سلطه، شورای نگهبان را آماج حملات رسانه ای خود قرار داد و در واقع آنهایی که امروز غزه را می زنند ارکان جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند.

 

حجت الاسلام خضری با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات لیله القدر انقلاب اسلامی است و سرنوشت کشور در این روز مشخص می شود و ان شاالله همه بیدار باشیم و آگاهانه در انتخابات شرکت کنیم.

 

وی در ادمه با اشاره به نکات کاربردی و راهگشا در نهج البلاغه اظهار کرد: نهج البلاغه کتابی است که ظرفیت تمدن سازی را دارد زیرا نکات این کتاب کاربردی بوده و راهبردی برای نظام سازی است.

 

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: در حکمت ۸۹ نهج البلاغه آمده است که هر کسی رابطه خود با خدای خویش را اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح می‌ کند، این روایت ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی دارد و اگر ما اینگونه عمل کنیم رابطه ما در همه امور اصلاح می شود.

 

وی توضیح داد: مرحوم ابوترابی از شخصیت هایی بودند که بر اساس این روایت نهج البلاغه عمل کردند به طوری که در زمان اسارت و در کشور عراق، سرهنگ و افسر عراقی مجذوب شخصیت ایشان شده بودند.

 

حجت الاسلام خضری با اشاره به شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی مرد میدان و دیپلماسی بود و راز موفقیت حاج قاسم سلیمانی در جذب افراد و همین روایت نهج البلاغه بود به طوری که وقتی ایشان به شهادت رسید حتی مسیحیان و اهل تسنن هم برای سردار سلیمانی عزاداری کردند.

 

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) هم رابطه خود را با خداوند متعال اصلاح کرد و از همین رو در دل های مردم جا دارد، بنابراین کلید گشایش ارتباطات ما با خداوند، تقوا است و بر اساس روایات اگر تقوا پیشه کنیم و رابطه خود را با خدا اصلاح کنیم خدا همه امور ما را درست می کند.

 

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: امام خمینی (ره) با تقوا عمق استراتژیک و سردار سلیمانی با تقوا مشارکت درست کرد، اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند عمق استراتژیک یعنی حضور و مشارکت مردم که این امر ارتباطی به شورای نگهبان ندارد و نباید آدرس غلط داد که عملکرد شورای نگهبان باعث ریزش آرا می ‌شود.

 

 وی یادآور شد: وجود تقوا در مدیران است که عمق استراتژیک را درست می کند و در واقع ما از جایی ضربه می خوریم که از انسان های متخصص ولی بدون تقوا استفاده کردیم.

 

کد خبر 1061045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha