ضایعات نان در خراسان شمالی دو سوم کاهش یافته است

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، ضایعات نان در خراسان شمالی دو سوم کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، محمد رضا کفاشی، رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های از نماز جمعه این هفته گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، حدود 20 درصد مصرف آرد و دو سوم ضایعات نان در استان کاهش یافته است.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه اجرای این طرح در خراسان شمالی به خوبی و با موفقیت صورت گرفته است، افزود: موفقیت این مهم را مدویون همکاری و همراهی مردم و تلاش مسئولان استان هستیم.

 

کفاشی با بیان اینکه یک سوم نان تولیدی و آب مصرفی به دلیل عدم صرفه جویی هدر می رفت، افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها صرفه جویی های مناسبی صورت می گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نگرانی کشاورزان در خصوص خرید گندم آن ها از سوی دولت، اظهارداشت: کشاورزان نگران قیمت خرید گندم نباشند، چرا که دولت به ازای هرکیلو گرم گندم 360 تومان پرداخت خواهد کرد.

 

کفاشی اضافه کرد: تمامی محصولاتی که از گندم تهیه می شود اعم از ماکارونی، کیک، 7 تا 17 درصد کاهش قیمت داشته است.

 

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در نانوایی ها باید به کیفیت پخت نان توجه جدی شود، اظهار داشت: نانوایان مرکز استان 19 میلیارد تومان و نانوایان تمامی شهرستان های استان 10 میلیارد تومان اعتبار برای پخت نان مرغوب دریافت می کنند.

 

کفاشی خاطرنشان کرد: از امسال به مدت 5 سال تمام نانوایان استان برای پخت نان بهتر و با کیفیت آموزش های جدید می بینند.

 

وی با بیان اینکه امروز خرید نان به صورت عرضه و تقاضا درآمده است، افزود: شهروندان باید از خرید نان های بی کیفیت خودداری کنند.

 

کفاشی اضافه کرد: به زودی از طریق رسانه ملی نحوه نگهداری، خرید و ذخیره نان به اطلاع مردم می رسد.

 

وی اظهار داشت: با گذشت 20 روز از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، آمار بازرسی های انجام شده 16 درصد افزایش و 640 تخلف به ثبت رسیده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 10611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha