مطالبه مسجدی‌ها از رئیس جمهوری آینده؛ از رفع مشکلات معیشتی تا کمک به ازدواج جوانان

تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و کارآفرینی، کمک به تامین عزت ملی و آینده کشور، رونق مساجد و مراکز مذهبی، انقلابی‌گری، اهتمام به ارتقای فرهنگ کشور از جمله مطالبات برخی ائمه جماعات از رئیس جمهوری آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اهالی مسجد همانند دیگر مردم و اقشار جامعه از دولت آینده مطالبات و خواسته هایی دارند، در همین راستا در سلسله گفت و گوهایی از ائمه جماعات مساجد مطالبات و خواسته های آنها را از رئیس دولت سیزدهم جویا شدیم که در ادامه نظرات تعدادی از امامان جماعت مساجد را در این زمینه می خوانید:

 

کارآفرینی وجهه همت دولت سیزدهم باشد

 

حجت الاسلام « حسین حدیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبه اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده اظهار کرد: یکی از رویکردهای مهم رئیس جمهوری آینده باید توجه به مشکلات اقتصادی و کارآفرینی برای جوانان باشد.

 

امام جماعت مسجد محمد مصطفی(ص) (واقع در محله هفت چنار) بر لزوم فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: این انقلاب به راحتی به دست نیامده است و برای تحقق آرمان های آن جوانان بسیاری شهید شدند، بنابراین برای حفظ آن نیز باید تلاش کنیم و لازم است اهالی مسجد اعم ائمه جماعات و بچه های مسجد مردم را در انتخاب رئیس جمهوری اصلح راهنمایی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بچه های مسجد از رئیس جمهوری آینده توقع دارند، که دغدغه های جوانان از جمله مشکلات بیکاری را حل کند، افزود: رئیس جمهوری آینده باید فردی باتقوا، باایمان، متعهد و دلسوز باشد و برای تحقق مطالبات و خواسته های مردم تلاش کند، آن گونه نباشد که به دنبال تحقق خواسته های حزبی و گروهی خود باشد.

 

امام جماعت مسجد محمد مصطفی(ص) داشتن توانایی کار اجرایی و اداره بار سنگین کشور، با برنامه بودن، باتدبیر و حکیم بودن، تلاش برای عزت ملی و آینده کشور را از جمله مطالباتی دانست که بچه های مسجد از رئیس جمهوری آینده توقع دارند.

 

رئیس جمهوری منتخب با فساد مبارزه کند

 

بنابراین گزارش،حجت الاسلام «سیدمجید بنی هاشمی»، نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد باید اولویت کاری رئیس جمهوری آینده باشد، گفت: اشتغال زایی، ارایه خدمات عمومی، اهتمام به فرامین مقام معظم رهبری مطالبه اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده است.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) (واقع در خیابان شریعتی) رونق مساجد را یکی از موضوعاتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: تقویت حوزه های علمیه، مراکز مذهبی، به روز شدن مساجد برای ارایه خدمت به اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان باید از سوی رئیس دولت یازدهم مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی خاطرنشان کرد: امروز عصر ارتباطات است و دشمن از طریق شبکه های مجازی تلاش دارد افکار  جوانان را هدایت کند، بنابراین اهتمام و تقویت فضای مجازی و برنامه ریزی برای بهره گیری جوانان از این فضا برای مباحث علمی و فناوری آوری های روز ضرورتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

 

وضعیت معیشت مردم در دولت بعد اصلاح شود

 

حجت الاسلام «محسن ویسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان انقلابی گری را یکی از ویژگی های مهم و مورد توجه رئیس جمهوری دولت سیزدهم برشمرد و اظهار کرد: لازم است مردم در انتخاب رئیس جمهوری اصلح، معیارهای علوی یعنی خداترسی را مورد توجه داشته باشند. در قرآن کریم آمده است: «انّ اکرمکم عنداللّه اتقیکم»، «همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند،»، به نظر این ویژگی باید یکی از ویژگی های شاخص رئیس جمهوری آینده قرار گیرد.

 

امام جماعت مسجد جامع اهل بیت(ع) بومهن افزود: مبارزه با فساد و اختلاس، توجه به وضعیت معیشت مردم، مدیریت کارآمد و بهره گیری از نیروهای مومن و انقلابی در کابینه از جمله مطالباتی است که مردم از رئیس دولت آینده توقع دارند.

 

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «مساجد، سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»، گفت: تقویت مساجد باید در دولت آینده مورد توجه باشد، زیرا در حال حاضر که تهاجم فرهنگی دشمن نوجوانان و جوانان را تهدید می کند، ضرورت دارد که فعالیت های فرهنگی و مذهبی مساجد تقویت شود،چرا که مساجد مهم ترین پایگاه اجتماعی و تربیت نیرو برای آینده نظام و امام زمان(عج) هستند.

 

حجت الاسلام ویسی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از اهالی مسجد درباره بی توجهی به بحث فرهنگی دغدغه هایی دارند، در حالی که فرهنگ زیربنای یک کشور است و لازم است و به عنوان مطالبه ای مهم مورد پیگیری قرار گیرد.

 

دولت آینده برای ازدواج جوانان برنامه داشته باشد

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «حمید نظری» در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مطالبات اهالی مسجد و بچه های کانون های مساجد از رئیس جمهوری آینده در بخش های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تقسیم می شود. با توجه  به اینکه در مسجد، اقشار مختلف جامعه حضور دارند، به همین جهت توقع اول اهالی مسجد توجه به معیشت مردم و ارایه تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «موعود» مسجد حضرت قائم(عج) شهریار فرهنگ را یکی از موضوعاتی دانست که باید دولت آینده نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشت باشد و تاکید کرد: ضرورت دارد که بودجه های فرهنگی افزایش یابد و طرح های معنوی قابل توجهی اجرا شود تا روح معنوی در جامعه گسترش یابد.

 

وی بر لزوم تقویت و تجهیز مساجد تاکید کرد و گفت: تدابیری اندیشه شود که فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در محلات با محوریت مساجد اجرا شود و دولت نیز در این زمینه از مساجد حمایت داشته باشد. ضمن اینکه در بحث سیاسی انقلاب اسلامی نقطه قوت در جامعه و دنیا شود و انقلاب و تشیع در جهان در مقابل استکبار بیاستد و منادی وحدت در دنیا باشد.

 

کد خبر 1061103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha