لزوم شفافیت سازی منابع مالی کاندیداهای انتخابات

خسروی اسفزار گفت: شورای نگهبان و خواص متدین و متعهد و اگاه باید مردم را در انتخاب فرد اصلح کمک کنند و اولین اقدام روشن شدن منابع مالی کاندیداها است و کاهش احتمالی سوءاستفاده از مهم ترین بازتاب های این موضوع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» شامگاه (۷ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات ۱۴۰۰ از چند نظر بسیار اهمیت دارد چون هم فرصت و هم تهدید است.

 

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: اگر از انتخابات درست استفاده کنیم و باشکوه در آن شرکت کنیم یک فرصت است و در غیر این صورت دشمنان آن را به یک تهدید تبدیل خواهند کرد.

 

*نوسازی و امیدآوری دستاورد انتخابات 1400

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق مردم است، افزود: این حق به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای عزیز به مردم داده شده است و مردم در انتخابات سرنوشت خود را رقم می زنند.

 

خسروی اسفزار در ادامه گفت: مردم توجه داشته باشند که شرکت در انتخابات حقی بی بدیل است که برخی با استفاده نکردن از آن تعیین سرنوشت خود را به دیگران می سپارند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه امروز مردم در وضعیت سخت معیشتی به سر می برند، افزود: اگر امروز گرانی های مستمر، بیکاری و سایر مشکلات مردم را رنج می دهد اولین دلیل آن انتخاب خودشان است.

 

وی با بیان اینکه انتخابات یک موضوع نوسازی و امیدآوری در کشور است، گفت: با برگزاری انتخابات یک نوسازی در کشور به وجود می آید و نیروهای تازه نفس وارد عرصه های سیاسی می شوند.

 

*لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها در جهت افزایش حضور حداکثری

خسروی اسفزار با تاکید بر اینکه انتخابات درمان دردهای مزمن کشور است، ادامه داد: به این معنا که راه حل درمان دردهای مزمن کشور از جمله مشکلات اقتصادی، ضعف سیاست خارجی، رهاسازی فضای مجازی، ولنگاری فرهنگی و دیگر مشکلات در پرشور بودن انتخابات است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه تاکید کرد: شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تکلیف مردم متعهد و متدین است و مردم بدانند که مشارکت حداکثری در انتخابات می تواند نظام را به سمت تمدن اسلامی ببرد.

 

وی در خصوص توجه به ضرورت های شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: دوست داران انقلاب اسلامی باید یک نقشه هوشمندانه برای مشارکت حداکثری و انتخاب فرد شایسته و اصلح داشته باشند و در زمینه تبلیغات با توجه به شیوع کرونا باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها به صورت حداکثری استفاده کنند.

 

*لزوم شفافیت سازی منابع مالی کاندیداهای انتخابات

خسروی اسفزار به نحوه انتخاب فرد اصلح اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان و خواص متدین و متعهد و اگاه باید مردم را در انتخاب فرد اصلح کمک کنند و اولین اقدام روشن شدن منابع مالی کاندیداها است و کاهش احتمالی سوءاستفاده از مهم ترین بازتاب های این موضوع خواهد بود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در خصوص شفافیت سازی ثروت و نوع درآمد نامزدهای انتخابات عنوان کرد: ممکن نیست کسی که یک زندگی تجملاتی، افراطی و اشرافی دارد بتواند درد نیازمندان جامعه را درک کند.

 

وی با بیان اینکه برنامه نامزدها باید به طور سختگیرانه توسط کارشناسان بررسی شود، افزود: فرد اصلح کسی است که با مشکلات واقعی مردم آشنا باشد و برای بهبود آن مشکلات برنامه های مدون و دقیقی تدوین کرده باشد.

 

خسروی اسفزار در ادامه بیان کرد: به جای مناظرات غیر اخلاقی گه در گذشته برگزار می شد کاندیدای اصلح باید بتواند در  مناظرات تخصصی از برنامه ها و راه حل های خود دفاع کند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر اینکه مهم ترین ویژگی کاندیدای اصلح اعتقاد داشتن به توانمندی های داخلی، سرمایه های انسانی و ثروت های خدادادی است، افزود: فرد اصلح کسی است که تنها با مدیریت انقلابی و تدبیر عاقلانه در جهت پیشرفت و بالندگی کشور حرکت کند.

 

*رای آگاهانه در مقابل رای هیجانی

وی با بیان اینکه رای آگاهانه در مقابل رای هیجانی و غیرواقع بینانه قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه در رقابت های انتخاباتی گذشته تنها شعارهای انتخابی مورد توجه مردم قرار گرفته بود و اکنون مردم باید به برنامه های کاندیداها به صورت کارشناسی شده و دقیق توجه کنند.

 

خسروی اسفزار با تاکید بر لزوم بررسی کارنامه نامزدهای ریاست جمهوری گفت: مردم برای انتخاب فرد اصلح باید سوابق مدیریتی و مسئولیت های گذشته هر یک از کاندیداها را به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار دهند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: برخی افراد با کارنامه خالی که دارند از عملیات روانی عوام فریبی و رقیب هراسی استفاده می کنند تا آرای مردم را به سمت خود جذب کنند و در این صورت مردم باید بیدار شوند.

 

*دل پُر درد مردم از دولت تدبیر و امید

خسروی اسفزار با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به شعارهای مقام معظم رهبری عمل نکرده است، ادامه داد: در ماه های ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید گفتند موانع را از سر راه تولید برمی داریم پس چرا به تعبیر مقام معظم رهبری موانع در بعضی از جاها از هفت خان به هفتاد خان رسیده است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: شعار دولت نجات اقتصاد ایران بود اما در حال حاضر بازار بورس، خودرو، ارز و رها شدن بازار و گرانی های مستمر و بازاری که غرق در هرج و مرج قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال این بود که آن چنان مردم را از درآمد سرشار کند که هرگز به یارانه ۴۵ هزار تومانی نیاز نداشته باشند، افزود: اما اکنون بعد از ۹ سال ثابت ماندن میزان پرداختی یارانه شاهد افزایش چندین برابری آب، برق، گاز و غیره هستیم.

 

*لزوم توجه مردم به آموزه های دینی برای مقابله با عوام فریبی

خسروی اسفزار در خصوص عوام فریبی و دوقطبی کردن جامعه گفت: این دوگانه سازی ها در چندسال اخیر بی سابقه است و فیلترینگ و عدم فیلترینگ، کاسب تحریم و کاسب کرونا از موارد عوام فریبی هستند و برای مقابله با آنان باید به آموزه های دینی توجه شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: برخی افراد در راستای این عوام فریبی تهمت های ناروایی به برخی افراد می زنند اما مردم می توانند با مشاهده کارنامه افراد و شاخص های انتخاب فرد اصلح این تهمت ها را از بین ببرند.

 

وی با بیان اینکه این روزها هم موج انتخاباتی مناظرات دیگر به مشام می رسد، افزود: عضو ثابت تیم مذاکره کننده گفته که افزایش تحریم ها نتیجه معامله و اجرای تعهدات بوده است پس به چه علت به مذاکرات ادامه می دهید.

 

خسروی اسفزار ادامه داد: در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ وزیر فرانسه گفت هدف از مذاکرات وین این است که تا قبل از شروع انتخابات در ایران شاهد احیای کامل برجام باشیم پس این موضوع نشان می دهد که نتیجه مذاکرات هرچه باشد بوی انتخاباتی خواهد داشت و دردی از مردم را دوا نخواهد کرد.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ برای دشمنان انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مردم بدانند کسانی که با سوء مدیریت خود به کشور ضربه می زنند قطعا برای دشمنان جذاب هستند.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین قوه کشور قوه مجریه است، افزود: اگر در این قوه فردی شایسته، کارآمد، متدین و انقلابی روی کار بیاید قطعا شاهد کاهش فساد و اختلاس در کشور خواهیم بود.

 

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جوان گرایی در انتخابات تاکید دارند، ادامه داد: جوان گرایی به معنای عدم استفاده از تجربه بزرگترها نیست بلکه به این معنا است که کسی که شایسته تر است روی کار بیاید.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در پایان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید تلاش کند تا عدالت در جامعه حاکم شود، گفت: مردم دو گروه خواص و عوام هستند که بار انقلاب روی دوش محرومین است و بر اساس فرمایشات امام علی(ع) باید مواظب طبقات پایین جامعه بود.

 

 

 

کد خبر 1061127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha