راه اندازی «خانه اشتغال» برای زنان سرپرست خانوار در جهرم

الطافی گفت: بنیاد خیریه «موج مهربانی» در راستای بیانات مقام معظم رهبری و حمایت و اشتغال پایدار خانواده‌های تحت پوشش خود با راه اندازی «خانه اشتغال» این امر مهم را اجرا کرد.

«مهرداد الطافی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: بنیاد خیریه «موج مهربانی» در راستای بیانات مقام معظم رهبری و حمایت و اشتغال پایدار خانواده‌های تحت پوشش خود با راه اندازی «خانه اشتغال» این امر مهم را اجرا کرد.

 

مدیرعامل بنیاد خیریه «موج مهربانی» افزود: با ایجاد کارگاه خیاطی و آموزشی علمی و تخصصی به زنان سرپرست خانوار موفق شدیم تاکنون برای ۵۰ خانم سرپرست خانوار اشتغال ایجاد کنیم.

 

وی بیان کرد: همکاری با سازمان فنی و حرفه ای شهرستان جهرم برای برگزاری دوره‌های تخصصی و اشتغال‌های زود بازده برای ۷۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های بنیاد خیریه «موج مهربانی» بوده است.

 

الطافی به دیگر خدمات این بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: با تامین هزینه مواد اولیه این مشاغل برای خانواده‌های نیازمند، محصولات تولیدی آنها را روانه بازار کردیم و درآمدزایی پایدار ایجاد شده است.

 

وی ادامه داد: اکنون در سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اشتغالزایی و کارگاه‌های «خانه اشتغال» را فعال کردیم.

 

مدیرعامل بنیاد خیریه «موج مهربانی» اضافه کرد: خیاطی، بافندگی، گلدوزی، مکرومه بافی، کشت گیاهان دارویی، تولید باکس های دمنوش، گلسازی و .... از مشاغلی بوده که در خانه اشتغال این بنیاد خیریه راه اندازی شده است.

 

وی گفت: هدف کلی ما این است که خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار مستقل شوند و درآمد ثابت و پایداری داشته باشند تا بتوانند به راحتی امرار معاش کنند.

 

الطافی عنوان کرد: در زمینه اشتغالزایی در مناطق روستایی با توجه به منطقه از دام پروری، کشاورزی و ... خانواده ها را مورد حمایت قرار می دهیم، با ایجاد تعاونی‌های روستایی از این اقشار حمایت می‌کنیم و همچنین با وام‌های کارافرینی به خانواده ها حمایت خود را عملی می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: پرداخت وام های قرض الحسنه یا تامین و خرید اقلام جهت راه اندازی اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار هم از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد خیریه موج مهربانی است که تاکنون به ۱۰ نفر، حدود ۴۰ میلیون تومان در این زمینه ها کمک شده است.

کد خبر 1061148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha